כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יבמ רוכשת חברת ניהול סיכונים תמורת 387 מיליון דולר

החברה הנרכשת, Algorithmics הקנדית מספקת תוכנות אנליטיקה לבנקים, בתי השקעות וחברות ביטוח

  • ב' אלול התשע"א
יבמ. השקיעה עד כה 24 מיליארד דולר ברכישות בתחום הבינה העסקית  צלם: AP
יבמ. השקיעה עד כה 24 מיליארד דולר ברכישות בתחום הבינה העסקית צלם: AP

יבמ מתכוונת לרכוש את חברת ניהול הסיכונים אלגוריתמיקס (Algorithmics) תמורת 387 מיליון דולר, כך לפי הודעה אותה פרסמה יבמ הבוקר. אלגוריתמיקס שנוסדה ב-1989 פועלת מטורונטו. החברה נמצאת בבעלותה של חברת האחזקות הצרפתית Fimalac החברה ב-Fitch Group. לפי הודעתה של יבמ לכשתאושר העסקה כ-900 עובדי אלגוריתמיקס יצטרפו לחטיבת התוכנה ביבמ. יועצי ניהול הסיכונים מאלגוריתמיקס יצטרפו לחטיבת הבינה העסקית ביבמ המונה כ-8,000 עובדים.

אלגוריתמיקס מספקת תוכנות אנליטיקה לבנקים דוגמת HSBC, Societe Generale, Nedbank וכן למוסדות פיננסיים נוספים דוגמת בתי השקעות וחברות ביטוח. התוכנה אותה מספקת החברה מבצעת ניתוח של סיכוני אשראי והון, כמו גם ניתוח של סיכוני שוק. יבמ ציינה בהודעתה כי שינויים רגולטורים שבוצעו בעקבות המשבר הפיננסי של 2008 הביאו לעליה בביקוש למוצרים דוגמת אלו.

עוד ציינה יבמ כי עד כה השקיעה ברכישות בתחום הבינה העסקית 24 מיליארד דולר. הרכישה הנוכחית הנה השניה עליה מכריזה החברה במהלך היומיים האחרונים. אתמול הודיעה יבמ על רכישת חברת i2, מפתחת של תוכנה לניהול מערכות אבטחה שפיתוחיה בשימוש על ידי ארגוני צבא וגופים משטרתיים. היקף העסקה לרכישת i2 לא פורסם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד