כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

Japan Display: ענקית אלקטרוניקה יפנית חדשה נולדת

סוני, טושיבה והיטאצ'י הכריזו כי ימזגו את מפעלי ה-LCD שלהן לחברה חדשה - שעשויה להפוך ליצרנית הגדולה בעולם למסכי LCD לסמארטפונים ומצלמות

  • ג' אלול התשע"א
Japan Display: ענקית אלקטרוניקה יפנית חדשה נולדת

סוני, טושיבה והיטאצ'י הודיעו ביום רביעי כי בכוונתן לשתף פעולה עם קרן ממשלתית במטרה למזג את מפעלי ה-LCD שברשותן לחברה חדשה, זאת לאור התחרות הגלובלית. העסקה עשויה ליצור את יצרנית מסכי ה-LCD הגדולה בעולם למכשירי סמארטפון ומצלמות, עם נתח שוק של 22 אינץ' במסכים קטנים ובינוניים, כך לפי נתוני חברת המחקר DisplaySearch.

הקרן הממשלתית היפנית אליה יחברו החברות תשקיע במיזוג 200 מיליארד ין - כ-2.6 מיליארד דולר - זאת תמורת אחזקה של 70% בחברה החדשה. שלוש היצרניות יחלקו בצורה שווה את יתרת 30 האחוזים. שוק מסכי ה-LCD הקטנים והבינוניים נחשב כשוק עם צמיחה חזקה. לפי נתוני חברת DisplaySearch צפוי שוק זה להגיע להיקף הכנסות של 24 מיליארד דולר - גידול של 22% בהשוואה ל-2010.

"המיזוג בידע ובמומחיות שמביאה איתה כל אחת מהיצרניות תאפשר לחברה החדשה להפוך לחברה מובילה בחדשנות טכנולוגית ולהציג צמיחה מהירה", ציין בהודעה משותפת לשלוש היצרניות הווארד סטרינגר, מנכ"ל סוני. החברה החדשה שתקרא Japan Display תגייס לשורותיה מנהלים חדשים שאינם נמנים כעת על עובדי סוני, טושיבה והיטאצ'י ותשקיע בהקמה של קווי ייצור חדשים. החברות צפויות להשלים את המיזוג בחצי הראשון של שנת 2012.

לפי המתווה העסקי אותו הציגו החברות הן מצפות להגדיל עד להשלמת המיזוג את היקף המכירות המצרפי בתחום מ-7.4 מיליארד דולר בשנה ל-9.8 מיליארד דולר בשנה. לפני שתצא אל הפועל תוכנית המיזוג תצטרך לקבל את אישורה של הרשות היפנית להגבלים עסקיים, אך עד כה הביעה זו תמיכה בתוכנית הממשלתית.

הממשלה היפנית מעודדת מזה זמן רב שיתופי פעולה ומיזוגים בין חברות הטכנולוגיה היפניות, מתוך שאיפה לחזק את התעשיה המקומית למול מתחרות דוגמת סמסונג הדרום קוריאנית שהפכה בעשור האחרון לגדולה מכל חברת אלקטרוניקה יפנית קיימת. עם זאת, השימוש בכספי משלם המיסים היפני להשקעה בחברות פרטיות בתעשיה הנחשבת רגישה לסיכונים עלולה למשוך ביקורת בהתחשב בקושי של ממשלת יפן בהתמודדות עם החוב הלאומי של המדינה. חטיבות ייצור ה-LCD של שלוש החברות הן הפסדיות, אל אף שזו של טושיבה חזרה לרווחיות בשנה האחרונה.

The Innovation Network Corporation, הקרן הממשלתית היפנית באמצעותה יבוצע המיזוג, סייעה מאז 2009 לחברות יפניות בביצוע רכישות מחוץ ליפן במטרה לחזק את התעשיה היפנית. השנה השקיעה הקרן במיזם קווי התעופה המוזלים היפני הראשון - מיזם משותף של All Nipon Airways וקרן פרטית מהונג-קונג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד