י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חדרו של ראש הישיבה נפרץ; עשרות בחורים ללא חדרים

זמן אלול צולע נפתח בחברון: בחורים משיעור א' לא קיבלו חדרים • השיא: 22 בחורים בחדר אחד • חדרו של הגר"ה זקס - נפרץ • רכבו של שלמה קרלינשטיין, מהנהלת הישיבה, ניזוק

ישיבת חברון. צילום: ארכיון
ישיבת חברון. צילום: ארכיון

'זמן אלול' נפתח השבוע, ורבבות בחורי הישיבות שהחלו את הזמן ביום שלישי האחרון כבר שקועים עמוק בים התלמוד.

אולם ישיבת חברון, הממוקמת בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, פתחה את ה'זמן' בצורה צולעת. זאת לאחר שמאות בחורים לא סודרו בחדרי הפנימיות בישיבה, והם מתקשים לפתוח את זמן הלימודים בצורה תקינה.

בישיבה לומדים נכון לפתיחת הזמן כ-1200 בחורים, מתוכם 160 בשיעור א' החדש. הישיבה סובלת שנים רבות ממצוקת מקום בחדרי הפנימיות, ובתקופה האחרונה החלה הנהלת הישיבה במבצע שיפוצים מקיף, במסגרתו יתווספו עשרות חדרי פנימייה חדשים.

160 הבחורים שנכנסו לישיבה ביום שלישי האחרון גילו כי חלקם הגדול לא סודר בחדרי פנימיה. חלק קטן מהבחורים ש'זכו' לחדרים, קיבלו חדרים הנמצאים בעיצומם של שיפוצים ומלאים באבק וחומרי בניה. באחד מהחדרים הללו שוכנו 22 (!) בחורים.

הבחורים המתגוררים בירושלים התבקשו אחר כבוד לחזור לביתם מידי ערב, מחמת חוסר מקום. חלק מהבחורים המבוגרים שגילו את האנדרלמוסיה, החליטו על דעת עצמם לחזור לחדרים בהם ישנו במהלך זמן קיץ האחרון, מה שהגביר את חוסר הסדר ואת מצוקת המקום.

השבת - השבת הראשונה של אלול - חזרו בחורים רבים לביתם, בשל העובדה שלא הצליחו לקבל פיסת קרקע, על מנת להניח עליה את ראשם.

בתקופה האחרונה סערו הרוחות בישיבה סביב השיפוצים שנועדו להגדיל את היצע המיטות בחדרי הפנימייה. בחורים רבים טענו באוזני מנהלי הישיבה כי החדרים החדשים אינם מתאימים למגורים, והמיקום שלהם - מתחת לפני הקרקע - יקשה על בחורים לישון בהם. הנהלת הישיבה מצידה המשיכה בתוכניות השיפוץ, שעתידים להסתיים בחודשים הקרובים.

אמש (ה'), התקשרו מספר בחורים לביתו של ראש ישיבת 'כנסת הגדולה', המשמש גם כראש ישיבת חברון. הבחורים ביקשו את רשותו של ראש הישיבה להשתמש בחדרו בישיבת חברון, עד שיסתדרו בחדרים חדשים. בתחילה התנגד ראש הישיבה לפלישה לחדרו, אך לאחר ששמע שחדרו נפרץ, נתן אישור רטרואקטיבי למהלך ו-14 בחורים זכו במקום לינה זמני.

ואם לא די בכל אלו הרי שבמסגרת השיפוצים הנערכים בישיבה פונו מחסני אוצר הספרים מאלפי ספרים עתיקים והועברו למקלטים. במהלך העברת הספרים גנב אחד הפועלים מחשב שהכיל חומר נדיר, היסטורי ויקר-ערך. הגבאים החלו במבצע איתור החומרים אצל בוגרים המחזיקים בחומרים עתיקים מתחילת ימיה של הישיבה.

במסגרת המאבק של הבחורים בהנהלת הישיבה, על רקע אוזלת היד שגילתה בכל הקשור לחדרי הפנימייה, נתלשו המגבים מרכבו של שלמה קרלינשטיין, המשמש בתפקיד מנהלי בישיבה.

שלמה קרלינשטיין סירב להגיב לכתבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 131 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד