כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

תביעה: מיקרוסופט מנטרת מיקומם של משתמשי סלולר ללא רשות

מיקומם של משתמשי חלונות פון 7 מנוטר בעת שהם משתמשים במצלמת מכשיר הסלולר, כך על פי תביעה שהוגשה בארה"ב

  • ה' אלול התשע"א
תביעה: מיקרוסופט מנטרת מיקומם של משתמשי סלולר ללא רשות

מיקרוסופט מנטרת את מיקום משתמשי הסלולר שלה גם אחרי שהלקוחות כיבו את התוכנה, זאת לטענת תביעה שהוגשה ביום רביעי. התובעים טוענים כי בעלי סמארטפונים המבוססים על חלונות פון 7 נתונים למעקב בניגוד לרצונם כשמצלמת הטלפון שלהם מופעלת. התביעה, שהוגשה בבית משפט פדרלי בסיאטל, טוענת כי מיקרוסופט אוספת מידע לגבי מיקומם של משתמשיה גם אחרי שביקשו שלא להשתתף בניטור מיקום. מיקרוסופט סירבה להגיב בנושא.

התביעה הגיעה בעקבות חששות גוברים לגבי הדרך בה ענקיות הטכנולוגיה, ביניהן אפל וגוגל, שומרות רשומות של המיע האישי של המשתמשים. מיקרוסופט, נוקיה, אפל וגוגל זומנו בפני הקונגרס האמריקאי באפריל כדי להסביר את מדיניות הפרטיות שלהם, לאחר שחוקרי פרטיות חשפו תוכנות מנטרות-מיקום חבויות באייפון ונמצא כי טלפוני אנדרואיד של גוגל אוספים מידע על מיקום המשתמשים, אבל רק באישורם המפורש. התביעה טוענת כי מכתבה של מיקרוסופט לקונגרס, בו טענה כי מידע על מיקום נאסף "תמיד עם הסכמתו המפורשת של המשתמש" היה שגוי.

התביעה, שהוגשה על ידי רבקה קוסינו, טוענת כי מיקרוסופט משגרת מידע הכולל את קואורדינטות המיקום של המשתמש כשמצלמת הטלפון מופעלת. על פי התביעה, הניטור החשאי תקף לסמארטפונים המשתמשים בתוכנה של חלונות 7 לסלולר, כמו ה-HTC 7 Mozart או ה-Samsung Omnia 7.

מיקרוסופט מכינה בימים אלה תגובה לטענות. במכתבה לקונגרס האמריקאי במאי, החברה אמרה כי ניטור מיקום המשתמשים מסייע "להעברת חוויה יותר שימושית ורלוונטית למשתמשים". היא הוסיפה כי "כדי לספק את החוויה העשירה הזו, מיקרוסופט אוספת מידע מוגבל על מיקומו המשוערך של המכשיר. האיסוף תמיד נעשה תוך הסכמתו המפורשת של המשתמש ומטרת איסוף המידע היא לעולם לא לנטר את מיקומו או כיוונו של מכשיר ספציפי. אנחנו מאמינים כי, כשכשהיא מתוכננת, מוטמעת ומנוהלת באופן אחראי, התכונה מבוססת המיקום של מערכת הפעלה סלולרית יכולה לתפקד ככלי עבור המשתמש והיישומים שהיא או הוא בוחרים להשתמש בהם, ולא כאמצעי ליצור מסד נתונים של מידע אישי רגיש שיכול לאפשר לצדדים שלישיים לנטר משתמש בחשאי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד