י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יקבי כרמל מציגים: מהפיכה וחידושים בעולם היין

מעל ל-30 מיליון ש"ח השקיעו השנה 'יקבי כרמל' ביקב בזיכרון יעקב - שהצעידו את היקב קדימה אל המאה ה-21 • יעקב נחומי יצא להכיר - ולטעום מהטעמים החדשים • צפו

יקבי כרמל מציגים: מהפיכה וחידושים בעולם היין
יעקב נחומי

יקבי כרמל עוברים מהפכה אמיתית בשנים האחרונות. מרבית פעילויות היקב שבראשון לציון הועתקו אל היקב בזיכרון יעקב, וכ-30 מיליון שקלים הושקעו כדי להכשיר את היקב למהלך זה.

היכולות הטכנולוגיות הנמצאות כיום ביקב שבזיכרון יעקב, מהוות את קדמת הייננות במדינת ישראל, בכל ההיבטים ובכל הזוויות. היקב בזיכרון יעקב הפך ליקב חדיש ומודרני, הצועד בשורה אחת עם היקבים המובילים בעולם.

היקב בזיכרון יעקב ערוך לקלוט עד 20,000 טון ענבים - והוא היקב הגדול ביותר בישראל, וגם היקב הכשר הגדול בעולם.

במתודולוגיה הייננית שלו הוא נמצא בחזית הקדמה והמיכון הטכנולוגי בעולם. ביקב ניתן דגש והושקעה גם הרבה חשיבה בבניה, בתכנון, בהולכת היינות ובציוד. זו הפעם הראשונה שלשינוי תרמו גם מהנדסי מזון, טכנולוגים של מזון, מהנדסים להולכת נוזלים ומהנדסים לטיפול בסינון, דבר שלא היה מקובל ביקבים בעבר.

כל מערכות האנרגיה ביקב 'ירוקות', ללא שימוש בחומרים המזיקים לסביבה, מתוך תפיסה שיקב מייצג גם תרבות וככזה יש לו מחויבות לסביבה ולקהילה.

ליקבי כרמל ארבע סדרות של מוצרים:

סלקטד - הסדרה הוותיקה והנמכרת ביותר בארץ, יינות בעלי אופי פירותי, צעיר ורענן.

פרייבט קולקשיין - יינות בעלי אופי פירותי מודגש המהווים תמורה מלאה למחירם.

הסדרה האזורית (Appellation) - סדרה ייחודית של יינות משובחים המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל.

סדרת כרמל – סדרת הדגל של היקב, בראשה היינות: Carmel Limited Edition, יין הדגל של היקב ו- Carmel Mediterranean, היין הים תיכוני. ובה גם תת הסדרה, שהושקה לאחרונה, שנקראת Carmel Single Vineyard - קברנה סוביניון כרם קאיומי, שיראז כרם קאיומי, גוורצטרמינר בציר מאוחר כרם שעל, שאליהם נוספו מרלו כרם שעל, שיצא בעוד זמן מה, וריזלינג כרם קאיומי. נראות הסדרה עברה מהפך. תוויות היינות שונו לחלוטין, ברוח החדשה של היקב, ואוחדו בסגנון דומה. לכל יין הותאמה תווית שנלקחה מצילום הכרם ממנו נבצרים הענבים.

היקב מייצר 15 אלף בקבוקים בשנה. לכל סדרה של היקב יש את הייחודיות שלה ואת הקהל שלה, וכל אחד מהיינות, בכל סדרה, נותן את התמורה הטובה ביותר למחיר עבור הצרכן.


כל יינות יקבי כרמל בכשרות בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א.











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד