י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנהלי בתי חולים בפריפריה: "ההסכם חשוב וימנע קריסת מערכת הבריאות בפריפריה"

המנהלים לאידלמן:"מביעים אמון בהסתדרות הרפואית"; ליצמן נפגש עם המתמחים והצהיר כי הסכמי השכר לא ייפתחו

  • ז' אלול התשע"א
הפגנות הרפואים (ארכיון)
הפגנות הרפואים (ארכיון)

לאחר ימים קשים של מתקפות ואיומים בפילוג, מקבל הערב יו"ר ההסתדרות הרפואית לראשונה חיזוק חשוב ממנהלים של שישה בתי חולים בפריפריה: ד"ר יעקב פרבשטיין מנהל פוריה, ד"ר אוסקר אמבון מנהל זיו, ד"ר מסעד ברהום מנהל נהריה, ד"ר מיקי שרף מנהל סורוקה, ד"ר אבי גולדברג מנהל סורוקה וד"ר אורנה בלונדהיים מנהלת העמק. השישה שיגרו לו הערב מכתב תמיכה המחזק את ידיו.

"אנו, מנהלי בתיה"ח בפריפריה מאמינים בחשיבותו של ההסכם לקידום וחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בישראל ובפתרונות שיסייעו למניעת קריסת מערכת הבריאות בפריפריה", כותבים המנהלים לאידלמן.

בתוך כך נפגש הערב סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם נציגי המתמחים ודן איתם בהסכם שהם כל כך מתנגדים לו. מלשכתו של ליצמן נמסר כי "הפגישה הוגדרה כחיובית והתנהלה באווירה טובה. המתמחים הסבירו את המהלכים שהביאו אותם להתנגד נחרצות להסכם שגובש. סגן שר הבריאות הבהיר כי אין כל אפשרות לפתוח את ההסכם הקיבוצי שנחתם כחוק. בתום הפגישה סוכם על קביעת המשך לדיונים במטרה למציאת פתרונות אפשריים לשיפור מצבם ותנאיהם של הרופאים הצעירים". בהמשך מתכוון גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו להיפגש עם המתמחים.

בימים האחרונים נשמע בעיקר קול זעקתם של המתמחים ושל הרופאים במרכז הארץ כנגד הסכם השכר שנחתם בשבוע שעבר, אך המנהלים מהפריפריה החליטו לצאת בקריאה ברורה בעד ההסכם שנתן להם העדפה מתקנת. על פי ההסכם, רופאים בפריפריה יקבלו תוספת שכר גבוהה בכ-20 אחוז בממוצע מרופאי המרכז, ורופאים במקצועות במצוקה שפועלים בפריפריה יהנו מתוספת כפולה. בנוסף, כבר היום מבצעים מומחים רבים בפריפריה תורנויות, כך שהעלאת ערך התורניות ייטיב עמם מאד. בנוסף כולל הנספח להסכם מענקים של 300 עד 500 אלף שקל (לפני מס) לרופאים שיעברו לפריפריה.

"אי אפשר להתעלם מהעובדה שמערכת הבריאות הפרטית במרכז הארץ שואבת אליה משאבים וכח אדם איכותי שלמד והתמקצע במערכת הציבורית ובכך פוגעת ומחלישה את המערכת הציבורית", הם כותבים. "לראשונה מזה שנים נחתם הסכם שמחזק משמעותית את הרפואה הציבורית ונותן לפריפריה כלים אמיתיים להתמודד עם בעיית המחסור בכ"א. הסכם זה יאפשר משיכת רופאים באיכות גבוהה בעזרת מענקים ויכולת השתכרות משופרת".

המנהלים מוסיפים כי "עובדה ידועה היא כי האוכלוסייה בפריפריה חלשה ומוגבלת ביכולתה לצרוך שירותי רפואה פרטיים או במסגרת הביטוחים המשלימים למיניהם. על כן, תלותה במערכת הציבורית היא קריטית. מצב זה גם מגביל משמעותית את יכולת השתכרותם של הרופאים בפריפריה ואך טבעי הוא כי רופאים צעירים יעדיפו לעבוד בבתי"ח במרכז הארץ ו"להשלים הכנסה" במערכות פרטיות. אי אפשר להתעלם מהעובדה שמערכת הבריאות הפרטית במרכז הארץ שואבת אליה משאבים וכח אדם איכותי שלמד והתמקצע במערכת הציבורית ובכך פוגעת ומחלישה את המערכת הציבורית".

בסיום המכתב מוסיפים המנהלים מילות תמיכה אישיות באידלמן: "במהלך המאבק, שהיה מן הקשים בתולדות הר"י, ידעת לנווט ולנסות להשיג את המיטב וזאת תוך התחשבות ביכולות המשק ושמירה על גישה מצפונית. על יושרך נחישותך ומסירותך אנו מחזקים את ידיך אישית ומביעים אמון בהר"י כארגון הרופאים בישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד