י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אין רוב: נדחתה ההצבעה על חוק המרכולים

דרמה ברגע האחרון: הקואליציה התקשתה להשיג רוב וההצבעה על חוק המרכולים שיועדה להלילה - תידחה. ההצבעה תתקיים בשבוע הבא. 'ישראל ביתנו' סירבה להתקזז עם ח"כ יהודה גליק. האופוזיציה מרוצה: "מדיניות ה"אין קיזוזים" הוכיחה את עצמה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



דרמה ברגע האחרון: חוק המרכולים שהיה אמור לעלות הלילה (שני), להצבעה בקריאה שניה ושלישית - יידחה וההצבעה תתקיים בשבוע הבא, זאת בעקבות כך שהקואליציה לא השיגה רוב קואליציוני שיתמוך בו.

כמו"כ, הצעת החוק המבקשת להאציל סמכויות שר לסגן שר – שמטרתה לסלול את דרכו של ח"כ יעקב ליצמן חזרה למשרד הבריאות – נדחתה אף היא לשבוע הבא.

המפלגות החרדיות הודיעו כי בעקבות איסור הרופאים לשחרר את השר דוד אזולאי המאושפז בבית החולים לאחר טיפול רפואי מורכב, ובעקבות נבצרותו של ח"כ יהודה גליק שרעייתו השיבה את נשמתה השמיימה היום, ובהיעדר כל אפשרות לקיזוז מצד האופוזיציה ובייחוד מצד 'ישראל ביתנו', הוחלט בעצה אחת של ש"ס ויהדות התורה להעלות את חוק המרכולים להצבעה בשבוע הבא.

קודם לכן היום, התייחס דרעי למחלתו של אזולאי ואמר כי "בהצבעה הקודמת על חוק המרכולים, השר אזולאי ביקש להגיע ולהצביע למען כבודה של השבת, ואני התאמצתי שיושג לו קיזוז ובסופו של דבר, רק אחד מהאופוזיציה הסכים, ח"כ אילן גלאון שהפגין אנושיות והעניק לו קיזוז". לדבריו, "שיהיה ברור שגם היום, אם יהיה צורך, השר אזולאי יגיע להצבעה למרות מצבו", כאמור, לבסוף הרופאים לא אישרו לאזולאי להופיע הערב במליאה להצבעה.

כאמור, דחייתה של ההצבעה על חוק המרכולים באה בעקבות התנגדותה של 'ישראל ביתנו' לתמוך בחוק, וכפי שנעשה בהצבעה בקריאה ראשונה על החוק - גם הערב ח"כי 'ישראל ביתנו' התכוונו להתנגד להצעת חוק המרכולים ולא הסכימו להתקזז עם ח"כ גליק שרעייתו כאמור הלכה לעולמה.

דרעי תקף את 'ישראל ביתנו' ואת האופוזיציה ואמר היום כי "אני שומע על ההתנהגות חסרת התקדים של האופוזיציה ואני כולל בזה גם את ישראל ביתנו ומשתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן, להיות אטומים לאנשים הנמצאים ברגעיהם הקשים ביותר. האם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור? אני קורא לראשי הסיעות האופוזיציה להתעשת ולחזור להיות בני אדם. ההצבעה תעבור בעזרת ה' בכל מקרה, אל תהפכו את הוויכוח הפוליטי למפגן של חוסר אנושיות".

בעקבות דחיית חוק המרכולים אמר הערב יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון כי "מדיניות ה"אין קיזוזים" ושיתוף פעולה מצוין של האופוזיציה הוכיחה את עצמה שוב. הקואליציה הזיעה ועדיין נשארה ללא רוב. עכשיו יש לחברי הכנסת בקואליציה הזדמנות לסגת מהחוק הרע הזה".
מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד