כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מבוכה ל'יש עתיד': יאיר לפיד נגד עצמו

על פי הפרסום הבוקר ב'ישראל היום', במצע 'יש עתיד' נכתב כי חל איסור גורף על פתיחת בתי עסק בשבת, אך זה לא הפריע לעומד בראשה לתקוף אתמול בכל האמצעים את חוק המרכולים

יאיר לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לפיד תקף אתמול בחריפות את חוק המרכולים, אך מתברר כי במצע מפלגת 'יש עתיד' בראשה הוא עומד, כלול גם איסור פתיחת בתי עסק בשבת בכלל. כך חושף הבוקר (שלישי) מתי טוכפלד ב'ישראל היום'.

בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' אתמול בכנסת תקף לפיד את החוק ואמר כי "חוק המרכולים הוא כפייה דתית חסרת מעצורים. לא נשב בשקט וניתן שידרסו אותנו, אם צריך נצא לרחובות כדי להילחם בכפייה הזו".



מתוך דף הפייסבוק של יאיר לפיד

לפיד המשיך ותקף: "מדובר בשכונות שלא גר בהם חרדי אחד, הם פשוט קלטו שביבי מתקפל בקלות בגלל החקירות. אם שומעים אותנו תושבי ראשל"צ, אשדוד, מודיעין והקריות - תדעו שהולכים לסגור אתכם בשבת".

"כל חוקי הכפייה הדתית מייצרים מגמה הפוכה. השר דרעי החליט שהוא יכול לבוא לשכונות חילוניות. אם מישהו היה אומר 'בואו נפתח בבני ברק חנויות בשבת' הייתי מתנגד. יש פה חוסר כבוד של החרדים כלפי החילונים". ציין לפיד.

בהמשך צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אזרחי ישראל. הולכים לסגור לכם את העיר. כי המפלגות החרדיות רוצות להראות שהן יכולות להגיד לחילונים ולמסורתיים מה לעשות ואיך לחיות ונתניהו, בגלל החקירות שלו, מתקפל ונכנע להם בכל דבר".

"הממשלה משניאה את היהדות על המוני בית ישראל. במקום יהדות שמקרבת בינינו, הממשלה הופכת אותה למה שמפריד בינינו וקורע אותנו לגזרים. במקום שהיהדות תהיה הבסיס המשותף שלנו, הם הופכים אותה לסלע המחלוקת".

לפיד איים וכתב "אנחנו ניאבק בחוק המרכולים בכל כוחנו פה בכנסת, ובבית המשפט, וברחובות ובכיכרות. זו לא מלחמה על דת, זו מלחמה על חופש, ועל זכות הבחירה, ועל זה שאף אחד לא יגיד לנו איך לחיות".

לאחר שחוק המרכולים נדחה כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים' צייץ לפיד: "חוק המרכולים לא יעלה להצבעה. השבוע ניצחנו, אבל בשבוע הבא הם ינסו שוב. נמשיך להוביל את המאבקים נגד הכפייה החרדית, נגד סחטנות, בעד יהדות מכילה וסובלנית ברוח עם ישראל לדורותיו".



כאמור, על פי הפרסום הבוקר ב'ישראל היום', במצע 'יש עתיד' נכללת תמיכה באמנת גביזון-מדן הקובעת כי אסור לפתוח בתי עסק בשבת כלל.

במצע נכתב: "יש עתיד מאמינה כי יש לאפשר לכל אזרח לממש את ערכי השבת בדרכו ובהתאם לאמונתו, על בסיס אמנת גביזון-מדן'". באותה אמנה כתוב כי "משרדי ממשלה, מוסדות חינוך, מפעלי תעשייה, בנקים, שירותים ומוסדות מסחריים יהיו סגורים בשבת. איסור זה יחול על אזורים עירוניים כמו גם על קיבוצים, מושבים, או אם הדרך". אמנת גביזון-מדן מאפשרת פתיחת חנויות בתחנות דלק וכן מספר מצומצם של מכולות קטנות שייפתחו בתורנות בערים.

ב'יש עתיד' הגיבו ל'ישראל היום' ואמרו כי נאומו של לפיד אינו סותר את האמנה, וכי גם לפיה מותר לפתוח מרכולים בערים.
חוק המרכולים יאיר לפיד יש עתיד אמנת גביזון-מדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד