כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רובשקין ריתק אמש וסיפר על החיים בכלא: "הייתי במצב קשה מאד"

בעצרת התעוררות והתרמה שהתקיימה בעקבות האסון הכבד שאירע למשפחת אזן מפלטבוש, היה האסיר החב"די לנואם הבולט והמרתק ביותר: "הלוואי ויכולתי להתפלל בדבקות כמו שהתפללתי בכלא, אני מנסה, יהודי צריך להתפלל להשם עם כל הכוח"

רובשקין ריתק אמש וסיפר על החיים בכלא: "הייתי במצב קשה מאד"



עצרת התעוררות וערב התרמה התקיים אמש (שני) באולם "דה פאלאס הול" בפלטבוש ארה"ב, בעקבות האסון שפקד את משפחת אזן.

בעצרת נאמו מספר רבנים שחיזקו את הקהל ואת המשפחה. בעצרת פנו לקהל וגם לאלו שבבית שיפתחו את ליבם ויתרמו לקרן שהקימו לעזרה וסיוע למשפחת אזן הפצועים שיצטרכו לעבור שיקום ארוך וגם נותרו ללא קורת גג, בעקבות שריפת ביתם.

הנואם הבולט בעצרת היה לא אחר ממי שאך לפני שבועיים יצא את הכלא במפתיע, שלום מרדכי רובשקין, האסיר המפורסם שהגיע לחזק את המשפחה. 'בחדרי חרדים' עם תמלול הדברים שנאמרו בשפה האנגלית.

בנאומו פתח שלום מרדכי ואמר "אני רוצה לדבר פה ביידיש כי לא היה לי אפשרות לדבר בשפה הזו בכלא, אבל די קשה לי לדבר בשפה הזו אז אדבר באנגלית, כולנו התכנסנו פה לעצרת אחדות ישראל, אנחנו פה בין אחים, יש לנו הרבה אמונה ובטחון".



הערב המלא.

"הגלות זה כמו חלום, למה? כי בחלום יכול לקרות שני דברים באותו זמן, מצד אחד אסון נורא קרה במשפחה שנשרפה, מצד שני לצאת מהכלא, ואנחנו פה מאמינים כולנו שזה רצון השם, הייתי במצב קשה מאד, היה לי אפשרות לעבור את התקופה הקשה כיהודי או כגוי, ובחרתי לעבור את התקופה כיהודי, כלום לא קרה לי באקראי, הכל זה מהשם, השם מלמד אותנו שהכל ממנו, הכל זה השגחה פרטית, כשיש לבן אדם ניסיון, הוא צריך לדעת זה הכל מהשם, ככה למדתי בישיבה, וככה אני מאמין, השם רוצה שיהיה לנו בטחון".

רובשקין המשיך וריתק את הקהל: "כשאני הלכתי לכלא לראשונה היה שם גם שופט שישב בכלא, והוא אדם שהאמין בתנ"ך, וכשהוא ראה אותי הוא התחיל לדבר איתי על התנ"ך, בתחילה לא רציתי לדבר איתו על זה כדי לא להגיע לסיפור של "אותו האיש", כי אני הייתי אומר לו מה אני חושב עליו והוא היה מכה אותי, אבל הוא ממש לחץ עלי, אז דיברנו שיחות על הדבר הזה".

"השופט הזה חשב שהאוכל הכשר שאני אוכל יותר טעים מהאוכל שלו, ואמרתי לו אחרי ביקור של רב אחד שבא לבקר אותי, שאף אחד לא יכול לפגוע בי, רק אם אלוקים רוצה, וזה מה שבטחון נחשב, שאתה מאמין בו בכל מצב, השם רוצה שנדבר אליו ונבקש ממנו ונתפלל אליו, אל תיהיה אויבער חכם, הלוואי ויכולתי להתפלל בדבקות כמו שהתפללתי בכלא, אני מנסה, האמת שיהודי צריך להתפלל להשם עם כל הכוח, ולדעת שהנסיון שהוא עובר זה משהו שהוא יכול לעבור, כל יהודי יש לו משימה, וחלק ממנה זה לדעת ולעשות מה שהשם רוצה, ולבטוח בהשם כמו שהשם רוצה". אמר רובשקין.

"בטחון זה לדעת שהשם יודע מה טוב לנו, ובעת צרה לבטוח בו, אז איך מסתדר המילים "גם זו לטובה" עם אסונות? כי אדם מאמין שמה שקורה לו זה לטובה".

רובשקין סיים את נאומו ואמר: "כל יום אתה יכול לחיות בשמחה כי אתה יודע שהשם איתך ועוזר לך, השם יודע מה טוב לך, שהשם יתן רפואה שלמה לפצועים, וכדי גם לבדוק מזוזות בזמן שגם בודקים אם גלאי העשן עובדים".
שלום מרדכי רובשקין משפחת אזן אסון פלטבוש עצרת התעוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד