ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חבר המועצת זעק מול אלפי בנות הסמינרים: "אקדמיה זה טרייף"

כינוס ענק לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, נערך הבוקר בהיכל 'ארנה' ללמעלה מרבבת תלמידות הסמינרים בירושלים, נגד סכנות האקדמיה חבר המועצת הגרמ"צ ברגמן במשא המרכזי: "כשהאשה הולכת לאקדמיה - זה הרס הבית"

הגרמ"צ ברגמן במשאו בכינוס הסימנרים. צילום: מנדי הכטמן
הגרמ"צ ברגמן במשאו בכינוס הסימנרים. צילום: מנדי הכטמן



כינוס ענק של למעלה מרבבת תלמידות הסמינרים בירושלים נערך הבוקר (שלישי) בהיכל ה'ארנה' בירושלים, לזכרו הטהור של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, נגד פרצות וסכנות האקדמיה ובעד עידוד ההליכה בדרכי 'בית יעקב'.



מי שנשא את המשא המרכזי במעמד היה הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה, שדיבר בחריפות נגד לימודי האקדמיה.

הגרמ"צ ברגמן זעק, "אקדמיה זה טרייף. בת שרוצה בית של תורה - האקדמיה עושה להיפך. מורידה את הבית מבית של תורה".

"אישה חושבת מחשבות, והיא חושבת שמחשבות אלו באות מהיצר טוב. אישה שרואה שבעלה יושב ולומד בכולל, ומה שמקבלים מהכולל זה הכנסה מועטת, וכמה שהאישה עובדת בכל אופן היא מביאה שכר נמוך והמצב דחוק - אז האישה חושבת שהיא תלך ללמוד באקדמיה מקצועות כשרים והשכר יעלה ממילא תהיה יותר הרווחה לבית, והבעל יוכל יותר ללמוד במנוחה ולהיות עמל בתורה".

"האישה חושבת שזה בא מיצר טוב. תדעו שזה טרף! זו מחשבה טרפה!, מפני שהחכמים וגדולי ישראל שאסרו את הדבר הם רואים את הסוף שבדבר - בית שהאשה הולכת לאקדמיה זה הרס הבית, הוא כבר לא יהיה בית של תורה! תזכרו את זה!

"המצב בארצנו הקדושה מתדרדר והולך, ה'חפץ חיים' אומר איך יודעים על מפעל שהוא נסגר, זה ברגע שמורידים את השלט של המפעל, וכל עוד שלא מורידים את השלט אפילו שהמפעל לא עובד לא אומרים שהוא נסגר עד שמורידים את השלט".

"לצערנו המצב שלנו בארץ ישראל שרוצים להסיר את השלט של כלל ישראל. רוצים לאפשר חילולי שבת בפרהסיא. רוצים להכריז שאת השלט של כלל ישראל - שזה השבת קודש - מורידים ה"י".




מנהלי הסמינרים לפני הכינוס במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לשמיעת דברי הדרכה וחיזוק


במרכז הכינוס הוקרנו דבריהם של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי שנאמרו למנהלי הסמינרים שעלו למעונם לשמוע דברי הדרכה והכוונה לפני הכינוס.

בנוסף נשאו דברים הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, והגאון רבי ישראל בונים שרייבר.

בכינוס הוקרנה מצגת "בחכמה יבנה בית", בהפקת מ. קוסובר מתולדות חייו של מרן ראש הישיבה זצ"ל ומשאות שנשא כנגד פגעי הטכנולוגיה, בעמידה על משמר הצניעות ונגד האקדמיה.

צילום: מנדי הכטמן. בימוי והפקה: מיכאל כפלין הפקות























































אקדמיה סמינרים רבי אהרן לייב שטיינמן הרב מאיר צבי ברגמן טרייף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד