י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אחרי שניסה להביאו באמצע השבעה - דרעי התנצל בפני גליק

‏שר הפנים אריה דרעי התנצל הבוקר בפניו של ח"כ יהודה גליק, זאת בעקבות הפרסום בחדשות 2, על פיו, דרעי בדק אתמול אופציה הלכתית להבאתו של גליק למליאת הכנסת, זאת למרות ישיבתו באבל על רעייתו שנפטרה: "אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי - אני מתנצל"

גליק בהלווית אשתו. צילום: פלאש 90
גליק בהלווית אשתו. צילום: פלאש 90



‏שר הפנים אריה דרעי התנצל הבוקר בפניו של ח"כ יהודה גליק, זאת בעקבות הפרסום בחדשות 2, על פיו, דרעי בדק אתמול אופציה הלכתית להבאתו של גליק למליאת הכנסת, זאת למרות ישיבתו באבל על רעייתו שנפטרה.

דרעי צייץ בטוויטר: "אני כואב את כאב יהודה גליק על מות רעייתו ז"ל. פניתי אתמול לראש מועצת הר חברון כדי שיבדוק הלכתית עם רב היישוב עותניאל, האם מותר בזמן השבעה, להגיע להצבעה בכנסת שאמורה היתה להיות היום ונועדה לשמור על קדושת השבת".

בסיום דבריו הוסיף שר הפנים כי "אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי - אני מתנצל".

כזכור, אמש ברגע האחרון החליטו מפלגות ש"ס ויהדות התורה לדחות את ההצבעה על חוק המרכולים לשבוע הבא וזאת בשל העדר רוב להעברתו של החוק בקריאה שניה ושלישית, בעקבות התנגדות ח"כי 'ישראל ביתנו', אישפוזו של השר דוד אזולאי בבית החולים והעובדה שגליק יושב שבעה על רעייתו.

בהודעה רשמית שפורסמה נכתב כי "בעקבות איסור הרופאים לשחרר את השר אזולאי הנמצא לאחר טיפול רפואי מורכב, ובעקבות נבצרותו של ח"כ גליק שנמצא לאחר לווית אשתו, ובהיעדר כל אפשרות לקיזוז מצד האופוזיציה ובייחוד מצד ישראל ביתנו, הוחלט בעצה אחת של ש"ס ויהדות התורה להעלות את חוק המרכולים להצבעה בשבוע הבא".

בתגובה לסערה אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ כי "אני ‏לא אוהב את הפניה הזו של דרעי ובכ"ז מבקש ללמד עליו זכות: החשש היה שהבקיעים בתמיכת ח"כי הליכוד ו'כולנו' בחוק יגדלו בגלל הלחצים שיופעלו עליהם בשבוע הקרוב להתנגד לחוק וממילא הדחיה עלולה לקבור את החוק. במצב כזה בהחלט יש היגיון ששמירת השבת גוברת הלכתית ורעיונית על השבעה".
אריה דרעי חוק המרכולים יהודה גליק שבעה התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד