ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

פרסום ראשון: עיריית ירושלים לא תחדש את החוזים עם רשתות הגנים החרדיות

פרסום ראשון: במסגרת תכנית הקיצוצים עליה הורה ראש העיר ירושלים ניר ברקת לבצע בעירייה בעקבות הסכסוך עם משרד האוצר ועם השר משה כחלון - אגף התקציבים בעירייה הודיע כי בשלב הזה אין כוונה לחדש את החוזים עם רשתות הגנים החרדיות בשנת 2018

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: במסגרת תכנית הקיצוצים עליה הורה ראש העיר ירושלים ניר ברקת לבצע בעירייה בעקבות הסכסוך עם משרד האוצר ועם השר משה כחלון - אגף התקציבים בעירייה הודיע כי בשלב הזה אין כוונה לחדש את החוזים עם רשתות הגנים החרדיות בשנת 2018.

בכל שנה רשתות החינוך החרדי נדרשות לחדש את החוזה מול העירייה וכאמור בעקבות המציאות הכלכלית בה נמצאת העיר ירושלים - העירייה לא מתכוונת בשלב הזה לחדש את החוזים. התוצאה: פגיעה חמורה בתלמידים החרדים.

כזכור, אתמול כינס ראש העיר ברקת מסיבת עיתונאים שבה הוא הודיע כי לאור דרישות משרד האוצר וסירובו להעביר תקציבים לעיר ירושלים, הרי שהעיירה תאלץ לפטר במידי 2,150 עובדים ולקצץ במרבית המחלקות העירוניות.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' אליעזר ראוכברגר אומר ל"בחדרי חרדים" כי ,"אכן העיריה מתכוונת לבצע קיצוץ נרחב בכל האגפים, מה שעלול לפגוע בכולם, בכל המגזרים, לצערי".

אולם ראוכברגר מבהיר כי "לגבי חידוש החוזה עם רשתות החינוך החרדי – אנחנו מתנגדים לכך נחרצות ולא ייתן לזה יד. יש סעיפים חלופיים לא מעטים לקיצוץ".

כזכור, ביום ראשון השבוע הגישה עיריית ירושלים עתירה לבג"ץ נגד משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים בגין הפרת התחייבות ממשלתית לתקצוב העיר בכ-105 מיליון שקל ב-2017. "שר האוצר דורס ברגל גסה את החוק, אינו מקיים את החלטות הממשלה ופוגע במודע ובמכוון בעיר ירושלים", אמר ראש העירייה ניר ברקת. "לא אתן לנקמנות פוליטית לפגוע בתושבי ירושלים".

על פי העתירה, משרד האוצר נמנע מהעברת 75 מיליון שקל - 50 מיליון מתוכם עבור 2016 וכ-14 מיליון שקל עבור טיפות חלב בעיר. שאר הסכום מורכב מהתחייבויות של משרדי החינוך, הרווחה והפנים. עם זאת, הודעת דוברות עיריית ירושלים הפנתה את האחריות לבלימת הכספים למשרד האוצר בלבד.

"זהו, אחד המופעים האנטי דמוקרטיים הנפסדים במקומותינו", נכתב. "דרג פקידותי הזוכה אולי לגיבוי מצד הממונה עליו, דורס ברגל גסה את החוק ואת כללי המנהל התקין ואינו מקיים במודע ובמכוון את החלטות הממשלה ואת הסיכום הכתוב של שני גורמי ממשל מקצועיים הבכירים במערכת השלטונית: מנכ"ל משרד ראש הממשלה וראש אגף התקציבים באוצר".
עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד