כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ערב מכירתה: דניה סיבוס עלולה להסתבך בחקירת השחיתות של דוד ביטן

מדובר בהסתבכות השלישית של דניה סיבוס בשנתיים האחרונות. בימים אלה נרקמת עסקת ענק ב-2.4 מיליארד שקל, להעברת השליטה בדניה ובחברה האם אפריקה ישראל - מידי לב לבייב לאיש העסקים מוטי בן משה

לב לבייב, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
לב לבייב, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



חברת דניה סיבוס היא החברה הקבלנית ששמה עלה בחקירת השחיתות בעניינו של יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן - החשוד בקבלת שוחד. החקירה קיבלה היום תפנית משמעותית. החשד שנבדק על ידי המשטרה נוגע להעברת כספים מהחברה הציבורית לידיו של משה יוסף, מקורבו של ביטן.

מחברת דניה סיבוס נמסר: "לא ידוע לנו על כל חקירה המתנהלת בעניינינו. אם וכאשר נתושאל נמסור כל מידע שברשותנו בעניין"

מדובר בהסתבכות השלישית של דניה סיבוס בשנתיים האחרונות. לאחר קריסת החניון ב-2016 שהקימה החברה ברמת החיל, נפתחה חקירה פלילית נגד החברה בחשד לרשלנות. כמו כן הרשות להגבלים עסקיים חקרה ביוני האחרון את החשד לתיאום מחירים במכרזים בשוהם. במסגרת החקירה הודיעה הרשות כי היא שוקלת להגיש כתב אישום נגד דניה סיבוס ומנכ"ל החברה רונן גינזבורג, בכפוף לשימוע.

הסתבכות זו מגיעה בעת רגישה עבור החברה, שכן בימים אלה נרקמת עסקת הענק בהיקף של 2.4 מיליארד שקל, להעברת השליטה בדניה ובחברה האם, אפריקה ישראל מידי לב לבייב לאיש העסקים מוטי בן משה.

דניה סיבוס פעילה בתחומי בנייה למגורים, בנייה לא למגורים, תשתיות וייזום למגורים בישראל, רומניה וארה"ב. החברה שולטת בחברת אפריקה מגורים (74.21%), אחת מיזמות המגורים הגדולות בארץ. החברה החלה לפעול גם בפעילות של ייזום למגורים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, והיא מעורבת כבר בשמונה פרויקטים שבהם נבנות 800 יחידות דיור.

פרויקטים נבחרים במגזר הבנייה למגורים של דניה סיבוס כוללים את מגדלי הצעירים בתל אביב, מגדלי גינדי, פסגת דן, צמרות גליל ים, מבואות קיסריה, סביון במשתלה שלב ב', פרויקטים בשוק הסיטונאי ובגוש הגדול. בתחום של בנייה לא למגורים פעילות החברה כוללת ביצוע עבודות בנייה שלא למגורים ועבודת גמר למבנים ציבוריים. פרויקטים נבחרים במגזר בנייה לא למגורים כוללים את בית חולים אסותא באשדוד, הקמת שדה תעופה הבינלאומי החדש ע"ש אילן רמון בתמנע שפתיחתו מתעכבת כתוצאה מעיכובים בבנייה ובהיתרים, משרד המשפטים בירושלים וקריית הממשלה המחוזית ירושלים.

בתחום התשתיות החברה מבצעת עבודות תשתית שונות — נתיבי תחבורה, גשרים, מנהרות, כבישים ומסילות רכבת, בעיקר עבור המגזר הממשלתי בישראל. נכון לסוף יוני 2017, לדניה סיבוס היה צבר של תשעה פרויקטים בביצוע בהיקף כספי כולל של של 1.3 מיליארד שקל. מדובר ב-13% מהיקף ההכנסות שלה. פרויקטים נבחרים של דניה סיבוס בתחום התשתיות כוללים את כביש 6 בקטעים 3 ו–7; והתחנה התחתית יהודית, הקו האדום ותחנת קרליבך (במסגרת העבודות של הרכבת הקלה בתל אביב); ותחנת הרכבת סבידור בתל אביב.
דוד ביטן דניה סיבוס שחיתות לב לבייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד