י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עונש מוות למחבלים: מה יצביעו החרדים

סדר היום בכנסת: דיון בהצעת החוק של 'ישראל ביתנו' - עונש למחבלים • המפלגות החרדיות תתמוכנה בחוק? • 'בחדרי חרדים' עם השיקולים במערכת הפוליטית

אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אחרי משבר המרכולים - האם המפלגות החרדיות ינקמו בליברמן? על פי סדר היום, הצעת חוק עונש מוות למחבלים של 'ישראל ביתנו' צפויה לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, אולם כלל לא בטוח שהיא תעלה בסוף, זאת בעקבות התנגדויות בתוככי הקואליציה.

מלבד ההתנגדות מכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שעל פי דיווחים דורש דיון מקדים בקבינט, ביהדות התורה לא ששים לתמוך בו בגלל מספר שיקולים.

היום, צפויה הסיעה האשכנזית לכנס דיון האם לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים, להמנע או להתנגד. על השולחן יעלו מספר שיקולים.

מעבר לשיקולים העניניים, זו הזדמנות טובה של המפלגות החרדיות להשיב לישראל ביתנו תגובה הולמת על התנגדותה לחוק המרכולים. מנגד, המפלגות החרדיות לא מעוניניות להחריף את הקרע מול ליברמן זאת בעקבות חוק הגיוס שעומד תלוי באוויר בעקבות החלטת בג"ץ.

לשיקול הזה מצטרפים שיקולים נוספים כדוגמת השיקול ההלכתי - האם ההלכה מאפשרת הטלת עונש מוות.

שיקול נוסף יעלה היום על שולחן סיעת יהדות התורה: אי רצון לפגוע במשפחות השכולות שמובילות את יוזמת חקיקת עונש מוות למחבלים יחד עם ישראל ביתנו והשר אביגדור ליברמן. החשש הוא שכל התנגדות תביא להתבטאויות חריפות של המשפחות השכולות נגד יהדות התורה, מה שממש לא חסר למפלגה החרדית בתקופה רגישה זו.

ההערכה היא שההחלטה ביהדות התורה תהיה להמנע מלתמוך בהצעת החוק, לא להתנגד ולא לתמוך אלא להמנע.

ומה קורה בש"ס? על פי דיווחים שונים, ש"ס צפויה לתמוך בהצעת החוק של ליברמן, אולם זו הייתה ההחלטה הראשונית - כעת, אחרי התנגדותה של ישראל ביתנו לחוק המרכולים - בש"ס שוקלים את הסוגייה שוב ועל פי גורם פוליטי חרדי, "ש"ס תעקוב אחרי החלטתה של יהדות התורה והיא תחליט בהתאם".

גם בנט לא שש לתמוך בהצעת החוק של ישראל ביתנו, שלדבריו, אין בה ממש מלבד ניסיון לגריפת כותרות מצדו של ליברמן, בישיבת סיעת הבית היהודי השבוע תקף בנט את ליברמן ואת העובדה שלא תמך בחטק המרכולים: "ההתנהלות שכל אחד יש לו את הפינוקים שלו היא לא אחראית. תמיד אפשר ללכת לבחירות, אנחנו לא מפחדים מזה, אבל זו ממשלה חשובה. אם ימשיכו לשחק משחקים, זה יפרק את הממשלה ונלך לבחירות".
עונש מוות מחבלים ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד