כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

החרדים נגד אמסלם: חוק המרכולים יוחזר לועדה

חוק המרכולים יוחזר לוועדת הפנים בעקבות הסתייגויות שהגיש השבוע יו"ר הועדה ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם

דודי אמסלם. פלאש 90
דודי אמסלם. פלאש 90



סערת חוק המרכולים: בעקבות חילוקי דעות בין הליכוד למפלגות החרדיות - הצעת חוק המרכולים שצפויה לעלות להצבעה בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא במליאה, צפויה לחזור לדיונים בועדת הפנים. ההצעה תעלה להצבעה היום במליאת הכנסת במטרה כאמור, להחזירה לועדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החזרת הצעת החוק לועדת הפנים באה בעקבות חילוקי דעות סביב הסתייגויות שהגיש השבוע יו"ר הועדה ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם, על פיהן, יש להחריג את כלל חנויות הנוחות בארץ ואת כל העיר אילת.

אמסלם, שהיה סבור כי האופוזיציה תתמוך בהסתייגויות שהגיש - הופתע שהח"כים מהאופוזיציה חברו לחרדים ולא תמכו בהחרגת חנויות הנוחות והעיר אילת וזאת כדי לא לספק לליכוד להביא חוק פשרני שירגיע את ההתלהמות ברחוב הישראלי.

בשל כך, בדיון בועדת הפנים - לא היה רוב להסתייגויות של אמסלם והן הועברו לדיון והצבעה במליאה - שכזכור נדחו לשבוע הבא בעקבות העדר רוב לחרדים.

כעת, החרדים מביעים התנגדות חריפה להעלאת החוק הנוכחי עם הסתייגויותיו של אמסלם. לטענתם, מדובר במתן היתר גורף לכלל חנויות הנוחות ולכל העיר אילת. כאמור, חוק המרכולים יעלה היום שוב להצבעה במליאה, במטרה להחזירו לועדת הפנים.

ההערכה: הליכוד יצמצם את הסתייגויותיו ויבקש להחריג רק את איזור המלונות באילת ולא את כלל העיר כמו"כ הליכוד יבקש להחריג חנויות נוחות מסויימות באופן מצומצם וזאת במטרה לקבל את שתיקם החרדים.

בעקבות כוונת הקואליציה להחריג אזורים בעיר אילת מחוק המרכולים: בקואליציית 'שבת שוויון' תוקפים בחריפות את הסכמת הסיעות החרדיות והדתיות למהלך, בו ממשלת ישראל מספסרת בשבת יום המנוחה בישראל.

רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואלציית 'שבת שוויון' אמר: אם השרים דרעי, בנט וח"כ ליצמן יסכימו למציאות בה סוחרים עם השבת ועם רצון אלפי עובדים לנוח בשבת, הדבר יהווה פשיטת רגל ערכית והם יהיו אחראים על מחיקת זהותה היהודית של המדינה וקבורתה של השבת".

"אין שבת לאזרחים סוג א' ושבת לאזרחים סוג ב'. משמעות ההחלטה היא סגירת שוק העבודה בעיר אילת בפני אלפים המבקשים לעצמם יום מנוחה. מצער לראות שתסמונת 'בת היענה' אחזה בנציגים הדתיים והחרדיים עד כדי כך ששבת שהם אינם רואים אינה קיימת".
חוק המרכולים החרדים חנויות נוחות דיון בוועדה דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד