כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אחרי התלונות - נוהל ערעורים חדש לנבחנים ברבנות

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו הודיע השבוע על השקת נוהל הערעורים החדש בבחינות לרבנות הראשית • לאחרונה התלוננו רבים שנבחנו לרבנות על חוסר הוגנות בבדיקת מבחניהם. נוהל הערעורים, נותן מענה לנבחנים רבים מתוך אלפי הנבחנים בשנה

נבחן לרבנות. צילום: פלאש 90
נבחן לרבנות. צילום: פלאש 90



הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו הודיע השבוע על השקת נוהל הערעורים החדש בבחינות לרבנות הראשית.

לאחרונה התלוננו רבים שנבחנו לרבנות על חוסר הוגנות בבדיקת מבחניהם. נוהל הערעורים, נותן מענה לנבחנים רבים מתוך אלפי הנבחנים בשנה במסגרת בחינות ההסמכה של הרבנות הראשית לישראל, ברבנות ובדיינות.

השקת נוהל זה באה במסגרת פעילות מקיפה שנערכה בשנתיים האחרונות ברבנות הראשית בהנחייתו של הרב הראשי, וזאת על מנת לייעל את הליך בדיקת המבחנים מתוך מטרה לזרז את מתן התשובות ולספק שירות ראוי למען לומדי התורה הנבחנים בבחינות.

נבחנים רבים שכן הצליחו במבחן ולא תמיד קיבלו את הציון המגיע להם עקב טעויות שקרו, נאלצו להמתין חודשים לערעור.

לאחר מאמצים רבים שהושקעו ובכלל זה בהוצאה של מספר שירותים ממחלקת הבחינות למיקור חוץ, כבר בבחינות האחרונות הורגש שיפור משמעותי כשהנבחנים הרבים קיבלו את ציוניהם תוך 60 יום בניגוד ל-95 יום ומעלה שארכו מסירת התוצאות עד כה.

כעת, לאחר מאמץ משולב של כלל הגורמים ברבנות הראשית ובמחלקת הבחינות ברבנות, מושק נוהל ערעורים המאפשר לנבחנים המעוניינים לערער על ציון הבחינה שקיבלו ולהעבירה לבודק שלישי (נוסף שני הבודקים שבדקו את הבחינה מלכתחילה) בכפוף למספר תנאים, דבר שלא התאפשר עד כה.
הרבנות הראשית הרב דוד לאו נוהל ערעורים בחינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד