ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרסום ראשון • מתיחות בקואליציה יהדות התורה החליטה: לא נתמוך בעונש מוות למחבלים - עד שנשאל את גדולי ישראל

על רקע התנגדות ישראל ביתנו לחוק המרכולים, יהדוה"ת צפויה שלא לתמוך היום במליאת הכנסת בהצבעה על הצעת חוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו • בעיצומה של ישיבת הסיעה התקשר רה"מ נתניהו ושוחח בשיחת ועידה עם גפני וליצמן

סיעת יהדות התורה היום
סיעת יהדות התורה היום



מתיחות שיא בקואליציה: על רקע התנגדות ישראל ביתנו לחוק המרכולים, יהדות התורה צפויה לא לתמוך היום בהצבעה על הצעת חוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בישיבת סיעת יהדות התורה שהתקיימה היום דנו חברי הכנסת מהסיעה בסוגיית הצעת חוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו שצפויה לעלות היום להצבעה טרומית במליאת הכנסת. כאמור, הוחלט שלא לתמוך בהצעה, "אנחנו צריכים לשאול את גדולי התורה. עד שלא נשאל ונקבל הוראה כיצד לפעול - אנחנו לא תומכים בחוק".

גפני הגיב ואמר כי "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא, לא נצביע על החוק הזה".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי בעיצומה של ישיבת הסיעה התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח בשיחת ועידה עם ח"כ משה גפני וח"כ יעקב ליצמן. נתניהו ביקש מהם לתמוך בחוק של ישראל ביתנו, אך הם השיבו לו כאמור, כי ישאלו את גדולי ישראל.

קודם לכן, נרשם עימות סוער סביב הצעת החוק בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר. על פי הפרסום בוואלה, שר הביטחון אביגדור ליברמן התעמת עם שר האנרגיה יובל שטייניץ לאחר שהראשון טען כי הצעת החוק היא חלק מההסכם הקואליציוני.

שטייניץ השיב כי "בנושא כזה, שביכול לפגוע במדינת ישראל, צריך לקיים דיון. ולפי תקנון הממשלה, בלי דיון השרים לא יכולים לתמוך", לדבריו, "גם אם יש הסכמים קואליציוניים, יש מקום להשמיע דעה נוספת". לבסוף, עזב ליברמן את ישיבת הממשלה בזעם כשראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בעקבותיו במטרה להרגיעו.

בשורה התחתונה: סוכם שההצעה תעלה היום להצבעה טרומית במליאה ובהמשך יתקיים דיון עליה בקבינט.

הדרמה סביב חוק עונש מוות למחבלים מצטרפת לדרמה קואליציונית נוספת שנרשמה הבוקר סביב הצעת חוק המרכולים לאחר שהיא עלתה לסדר היום במטרה להחזירה לועדת הפנים בשביל לפתוח את פרטיה ואת ההסתייגות שהגיש יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם להחריג את אילת ואת חנויות הנוחות.

בעקבות כך, נקבע דיון בועדת הפנים, אך בגלל התנגדות המפלגות החרדיות הדיון בועדה בוטל וההצעה ירדה מסדר היום של מליאת הכנסת.
יהדות התורה חוק המרכולים עונש מוות למחבלים גדולי ישראל הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד