י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההסתה של יש עתיד: הליכוד דורש לפתוח בחקירה

תנועת הליכוד פנתה היום למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מפלגת "יש עתיד", בגין חשד לכאורה לשימוש שלא כדין במאגרי מידע • כזכור, לקראת הדיון על חוק המרכולים שיגרו ב'יש עתיד' רבבות מיילים בהם קריאות הסתה נגד המגזר החרדי אשר לדבריהם כל מטרתו בחוק המרכולים "להכריח בשביל להכריח. לכפות בשביל לכפות"

לפיד. צילום: יונתן זינלד, פלאש 90
לפיד. צילום: יונתן זינלד, פלאש 90



תנועת הליכוד פנתה היום למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מפלגת "יש עתיד", זאת בגין חשד לכאורה לשימוש שלא כדין במאגרי מידע.

פניית הליכוד הגיעה בעקבות הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו בימים האחרונים על ידי ״יש עתיד״, תחת הכותרת: ״הולכים לסגור לך בשבת את העיר״.

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' כי לקראת הדיון על חוק המרכולים שיגרו ב'יש עתיד' רבבות מכתבים בתפוצה אלקטרונית נרחבת לאזרחי ישראל, בהם קריאות הסתה נגד המגזר החרדי שכל מטרתו בחוק המרכולים "להכריח בשביל להכריח. לכפות בשביל לכפות" כדבריהם.

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו״ד אבי הלוי, פנה היום לראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, נגד מפלגת "יש עתיד" ויושב הראש שלה ח"כ יאיר לפיד בגין חשד, לכאורה, לשימוש שלא כדין במאגרי מידע והפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות, תשנ"ו-1996.

״השבוע פורסם באמצעי התקשורת, כי ח"כ יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", שלח הודעת דואר אלקטרוני לאלפי אזרחים, שכותרתה "הולכים לסגור לך בשבת את העיר". באחד מאמצעי התקשורת פורסמה תגובתו של אזרח, שנכלל בין האלפים שקיבלו את הודעת הדואר, שהביע פליאה על כך שפרטיו האישיים נכללו במאגר המידע שבו נעשה שימוש לשליחת הודעתו של ח"כ יאיר לפיד״, כתב עו״ד הלוי במכתבו.

״נסיבות המקרה מעלות חשד, לכאורה, לכך שהודעתו של ח"כ יאיר לפיד נשלחה תוך שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע והפרתן של הוראות חוק הגנת הפרטיות שביקשו להגן על פרטיותם של אזרחי המדינה״, הוסיף עו״ד הלוי.

בפנייתו ציין עו״ד הלוי כי אין זה המקרה הראשון שבו "יש עתיד" עושה שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע. נזכיר כי "יש עתיד" נקנסה בעבר על ידי משרד המשפטים בסכום של עשרות אלפי שקלים בגין שימוש, שלא כדין, שעשתה במאגר מידע בשליחת דיוור ישיר לניצולי שואה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 20.

עו״ד הלוי ציין במכתבו כי ״לאור חשיבותו הרבה של אינטרס השמירה על הפרטיות והישנותו של המקרה אנו מבקשים מכבודו לפתוח לאלתר בבדיקת התלונה״.

תגובת "יש עתיד": "לשכת נתניהו הפסיקה כנראה לנהל את ענייני המדינה כי היא עסוקה מדי בהפצת שקרים ובניסיונות להכפיש. לא יעזור להם ואף אחד כבר לא קונה את השטויות שהם מנסים למכור מרוב לחץ".

"לגבי העניין עצמו: כל המיילים הנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו ולכתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק. בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובת מרשימת התפוצה".



אתמול, בדברים שנשא ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת אמר: "בעקבות הדיון על חוק המרכולים יצאו אתמול מכתבי שטנה להמוני אזרחים בכל רחבי הארץ. המכתבים היו חתומים על ידי אחד בשם יאיר לפיד שכתב לכל אזרח בשמו הפרטי, ובין הדברים הוא כותב: "הולכים לסגור לך בשבת את העיר. לא יהיו חנויות. יתלו על העיר שלט סגור וזהו. יסגרו לך את העיר לא בגלל שאתה מפריע למישהו אלא רק כי המפלגות החרדיות רוצות להראות שהן יכולות להגיד לחילונים ולמסורתיים מה לעשות ואיך לחיות. הם רוצים להכריח בשביל להכריח. לכפות בשביל לכפות. אנחנו נאבק על החוק הזה בכל הכוח. בכנסת. בבית המשפט. ברחובות ובכיכרות".
חוק המרכולים יש עתיד מייל הליכוד תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד