כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צפו: יהדות התורה יצאה מהמליאה - והצעת חוק עונש מוות עברה בטרומית

בהעדרותם של ח"כי 'יהדות התורה', מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק עונש מוות למחבלים של 'ישראל ביתנו' • קודם לכן, שר הביטחון עלה לדוכן לנמק את הצעת החוק והתייחס להתנגדות 'יהדות התורה' להצביע בעד הצעת החוק • צפו

צפו: יהדות התורה יצאה מהמליאה - והצעת חוק עונש מוות עברה בטרומית
פלאש 90



בהעדרותם של ח"כי 'יהדות התורה', מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק עונש מוות למחבלים של 'ישראל ביתנו'.

52 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה ו-49 נגד. כאמור, ח"כי יהדות התורה יצאו מהמליאה ולא השתתפו בהצבעה. בניגוד ליהדוה"ת, ח"כי ש"ס הצביעו בעד החוק מלבד ח"כ יואב בן צור שהשתתף באותה עת בשמחת הברית לנכדו.

קודם לכן, שר הביטחון עלה לדוכן לנמק את הצעת החוק והתייחס להתנגדות 'יהדות התורה' להצביע בעד הצעת החוק. לדבריו, גם בחוק המרכולים הוא פעל כפי ההסכם הקואליציוני שקובע כי נושאי דת ומדינה - יחוקקו לאחר הסכמת כלל החברות בקואליציה.



כזכור, היום נחשף ב"בחדרי חרדים" כי יהדות התורה הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי כל עוד גדולי ישראל לא אמרו את דעתם בסוגייה - הרי שהם לא יתמכו בהצעת החוק.

בפגישה עם ראש הממשלה הבהירו חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן כי התנגדותם לחוק עונש מוות למחבלים לא בא מרצון לנקום בליברמן ובסיעתו בעקבות התנגדותו לחוק המרכולים.

קודם לכן, נרשם עימות סוער סביב הצעת החוק בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר. על פי הפרסום בוואלה, שר הביטחון אביגדור ליברמן התעמת עם שר האנרגיה יובל שטייניץ לאחר שהראשון טען כי הצעת החוק היא חלק מההסכם הקואליציוני.

שטייניץ השיב כי "בנושא כזה, שביכול לפגוע במדינת ישראל, צריך לקיים דיון. ולפי תקנון הממשלה, בלי דיון השרים לא יכולים לתמוך", לדבריו, "גם אם יש הסכמים קואליציוניים, יש מקום להשמיע דעה נוספת". לבסוף, עזב ליברמן את ישיבת הממשלה בזעם כשראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בעקבותיו במטרה להרגיעו.

הדרמה סביב חוק עונש מוות למחבלים מצטרפת לדרמה קואליציונית נוספת שנרשמה הבוקר סביב הצעת חוק המרכולים לאחר שהיא עלתה לסדר היום במטרה להחזירה לועדת הפנים בשביל לפתוח את פרטיה ואת ההסתייגות שהגיש יו"ר הועדה ח"כ דודי אמסלם להחריג את אילת ואת חנויות הנוחות.
עונש מוות למחבלים ישראל ביתינו יהדות התורה הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד