ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

טוויטר השעתה חשבון של בכירת המפלגה הימנית קיצונית בגרמניה

בציוץ שהעלתה ביאטריקס פון סטורץ בליל השנה האזרחית החדשה, היא האשימה את המשטרה בכך שהיא נוקטת בגישה מפייסת כלפי "קבוצות גברים מוסלמים ברברים"

  • ט"ז טבת התשע"ח
טוויטר. צילום: רויטרס
טוויטר. צילום: רויטרס



טוויטר השעתה את החשבון של חברת פרלמנט ימנית קיצונית בגרמניה, זמן קצר לאחר שהעלתה מסר אנטי-מוסלמי.

על פי החוק החדש שעבר בגרמניה ונכנס לתוקף שלשום (ב'), טוויטר, פייסבוק וחברות מדיה חברתית נוספות יכולות להיקנס בעד 50 מיליון יורו (60 מיליון דולר) אם הן לא מסירות דברי שטנה או חדשות מזויפות במהירות מספקת.

לחברות יש 24 שעות להסיר פוסטים שמפרים את החוק הגרמני לאחר שהמשתמשים הסבו את תשומת הלב אליהם. החוק נכנס לתוקף באוקטובר, אך הממשלה נתנה לחברות שלושה חודשי הסתגלות.

בציוץ שהעלתה ביאטריקס פון סטורץ בליל השנה האזרחית החדשה, היא האשימה את המשטרה בכך שהיא נוקטת בגישה מפייסת כלפי קבוצות גברים מוסלמים שפוגעים בנשים וברברים, לאחר שהמשטרה צייצה מסר לשנה החדשה בערבית, גרמנית, אנגלית וצרפתית.

טוויטר השעתה את החשבון של פון סטורץ בטענה כי הפרה את החוקים בנוגע לדברי שטנה והסתה. חברים אחרים במפלגת אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) שצייצו מסרים דומים מתוך תמיכה לפון סטורץ, מצאו שהפוסטים שלהם נמחקו גם כן.

AfD נהפכה למפלגה השלישית בגודלה לאחר הבחירות הפרלמנטריות שנערכו בגרמניה בספטמבר. המפלגה, שמתנגדת להגירה ולמוסלמים, היא המפלגה הימנית קיצונית הראשונה שנכנסה לפרלמנט הגרמני מאז 1961.

פון סטורץ, סגנית יו"ר AfD, אמרה כי פייסבוק "צינזר" אותה גם כן. היא העלתה לטוויטר צילום מסך של המסר שקיבלה מפייסבוק, המיידע אותה כי פוסט דומה לציוץ השנוי במחלוקת שלה נמחק בגרמניה משום שהוא לא חוקי.

דובר של משטרת קלן אמר אתמול כי דיווח על הפוסטים של פון סטורץ הועבר לתביעה שחוקרת את העניין. כתבי אישום עדיין לא הוגשו. פון סטורץ טענה כי משמעות "הצנזורה" היא סוף שלטון החוק בגרמניה. מפייסבוק סירבו להגיב.
ביאטריקס פון סטורץ AfD המפלגת ימין קיצונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד