כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נשיא ארה"ב טראמפ על יועצו לשעבר: "באנון איבד את המוח שלו"

נשיא ארה"ב תוקף את יועצו לשעבר סטיב באנון בעקבות ספר חדש שיצא ובו הביא כי "טראמפ מעולם לא ציפה לנצח את המירוץ לנשיאות" • טראמפ גם זעם על בנו שאמר כי "טראמפ נראה כאילו ראה רוח רפאים - כשהתברר לו שהוא עשוי לנצח". ומהן התוכניות של איוונקה על פי הספר

דונלד טראמפ וסטיב באנון, צילום רויטרס
דונלד טראמפ וסטיב באנון, צילום רויטרס



הנשיא טראמפ, תקף אתמול את היועץ לשעבר שלו - סטיב באנון לקראת צאתו לאור של ספר חדש אשר 'לא מחמיא לנשיא'. בספר מצטייר הנשיא כאדם קטנוני שמתנהג כילד קטן.

טראמפ לא נשאר חייב והגיב: "לסטיב באנון אין שום קשר איתי או לממשל שלי, כאשר הוא פוטר הוא לא רק איבד את עבודתו, הוא איבד גם את דעתו, סטיב התחיל לעבוד בשבילי אחרי שכבר ניצחתי שבעה עשר מועמדים מוכשרים מהמפלגה הרפובליקנית"

"עכשיו שהוא לבד, סטיב למד כי הזכייה שלי בנשיאות היא לא קלה כמו שאני גורם לזה להראות, לסטיב היה חלק קטן מאד בניצחון ההיסטורי שלנו, שאותו ניצחנו על ידי האנשים הנפלאים של הארץ הזאת, סטיב עצמו עשה נזק גדול, הוא גרם לאובדן מושב של הסנאט באלבמה, מושב שהיה במשך יותר משלושים שנה בשליטת הרפובליקנים. סטיב אינו מייצג כלום ממני"

"סטיב מתיימר להלחם עם התקשורת, ומכנה את התקשורת מפלגת האופוזיציה, אבל הוא היה עסוק בבית הלבן להדליף מידע כוזב לתקשורת כדי להפוך את עצמו להרבה יותר חשוב ממה שהוא היה, זה הדבר היחיד שהוא עושה טוב, סטיב היה נפגש איתי לעתים רחוקות בארבע עיניים, הוא רק מעמיד פנים שיש לו השפעה כדי לרמות כמה אנשים, והוא עזר לכמה אנשים שאין להם מידע או קשרים כדי לכתוב ספרים מצחיקים".

טראמפ מסיים את ההתגובה ואומר: "יש לנו הרבה חברים טובים רפובליקנים בקונגרס, שתומכים כמוני בלעשות את אמריקה גדולה יותר, הם אוהבים את ארצות הברית ומסייעים סוף סוף לקחת את המדינה שלנו השביל לבנות אותה, ולא מנסים לשרוף את המדינה".

ההצהרה באה בתגובה לספר חדש של הסופר מייקל וולף שמפרסם סדרה של גילויים נפיצים מאוד, שכוללים פרטים מפתיעים, אחד הדברים שכתוב בספר ומאד הרגיזו את טראמפ, כי "טראמפ מעולם לא ציפה לנצח את המירוץ לנשיאות".

טראמפ כך נראה, כועס מאוד על דבריו של סטיב באנון אשר הוא זה שמסר את המידע לסופר. טראמפ, שקיבל עותק מוקדם של הספר זעם מאוד בבית הלבן. על הסיפור מדווחת סוכנות הידיעות AP.

על פי הדיווחים סטיב באנון אף סיפר למחבר הספר כי איוונקה בתו של הנשיא בונה על כך שהיא תהיה נשיאה בעתיד. היא ובעלה ג'ארד קושנר, סיכמו כי במידה והדבר יהיה רלוונטי, היא מבין השניים תהיה זו שתתמודד על התפקיד.

עוד דבר שמאוד הרגיז את הנשיא טראמפ, שבנו, דונאלד טראמפ ג'וניור צוטט שאמר לחבר כי "טראמפ נראה כאילו ראה רוח רפאים כשהתברר שהוא עשוי לנצח ותיאר את הגברת הראשונה, מלניה טראמפ בדמעות ולא בשמחה כשהיא הבינה שהיא הולכת להפוך לגברת הראשונה".

הספר מתבסס על יותר מ-200 ראיונות, כולל שיחות עם הנשיא ועם הצוות הבכיר.

כזכור, סטיב באנון, מונה ליועצו של טראמפ אך פוטר מהבית הלבן לאחר מספר חודשים.
טראמפ סטיב באנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד