כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יעד חדש לחסידים בלונדון; העיר קאנווי - על החוף

החרדים ב'סטמפורד-היל' עוברים לאט לאט לעיר החוף 'קאנווי' • סרט דוקומנארי שישודר בטלוויזיה האנגלית בשבוע הבא מתעד את חייהם קרוב לחוף

חוף ים, אילוסטרציה
חוף ים, אילוסטרציה



ה-BBC מפרסם תיעוד דוקומנטרי על חיי החרדים שלא מסוגלים לקנות דירות ב'סטאמפורד-היל' החרדית עקב המחירים הגבוהים, ועוברים לגור בעיר חוף 'קאנווי איילנד' שנמצאת 71 קילומטר מעיר הבירה לונדון.

הסרט הדוקומנטרי ישודר בשבוע הבא ביום שלישי. הסיפור, איך הפכה 'קאנווי' בשנה האחרונה למקום עבור "אחת הקבוצות הפרטיות והדתיות ביותר בבריטניה ששפתה הראשונה היא יידיש" יסופר בה. כך מתאר הבמאי את החרדים שעברו לגור שם.

הבמאי קיבץ 15 תושבים של האי הלא יהודיים, ו-15 נציגים חסידיים כדי להכיר אחד את השני ולדבר על חיי היום יום, ועל הבדלי התרבות בין החרדים שעברו לגור במקום לתושבים המקומיים.

המשפחות החרדיות שעברו ל'קאנווי' מספרות למצלמות כי "הביקוש לבתים ב'סטמפורד-היל' הוא כל כך גדול שאנשים קונים בתים במצב רע מאוד, וזה לא הוגן".

אנשים באי מספרים עוד כי הם מכירים את היהודים החרדים שמכנים את העיר 'קאנווי' - 'סטמפורד היל על החוף', והוסיפו: "יש להם את הדת שלהם, את המסורת שלהם, זה בטח ימנע מהם להתערבב בתוך האוכלוסיה המקומית".

החסידים הראשונים שהגיעו למקום עסוקים בקניית בתים והקמת בתי ספר, בית כנסת ומרכז קהילתי, המצלמות מתעדות חרדים בסטמפורד-היל, שהמעודדים את המעבר לעיר החוף".

יואל פרידמן, לשעבר מנהל קרן צדקה גדולה של קרן אינטרלינק שהפך לאחת משבע המשפחות הראשונות שעברו לקנווי, אומר: "אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא לשכנע אנשים להיות הנחשונים".

כיום מספרן הקטן של המשפחות החרדיות במקום גורם לכך שכל המשפחות יחד עושות משלוח לאוכל כשר, אך פרידמן אומר כי הצמיחה של הקהילה תהיה בשלבים.
סטמפורד-היל קאנווי חוף חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד