ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הקרב על השבת מגיע לרחובות: נציג 'הליכוד' חבר ל'יש עתיד'

בעוד השר דרעי מבטיח שבשבוע הבא חוק המרכולים, אחר כל הדחיות - יעבור, הרשויות המקומיות ממשיכות להעביר חוקי עזר בעניין • הסיפור המעניין מגיע מרחובות, שם חבר נציג הליכוד ליש עתיד לחייב דיון שלא מן המניין דווקא על חוק זה - נגד ראש העיר רחמים מלול מנאמני דרעי הוותיקים

רחמים מלול ואריה דרעי, צילום: יעקב כהן, פלאש 90
רחמים מלול ואריה דרעי, צילום: יעקב כהן, פלאש 90



על רקע קשיי חקיקת חוק המרכולים, ממשיך הסחף ברשויות המקומיות המאשרות חוקי עזר שיתירו פתיחת עסקים בשבת. אמש הצטרפה העיר מודיעין לאחיותיה גבעתיים וראשון לציון ואישרה תיקון לחוק העזר המתיר פתיחת עסקים בשבת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם בעיר רחובות יש מי שמנסה לשנות את הסטטוס קוו.

העיר רחובות מהווה סמל לדו קיום בין חרדים לחילונים. כזכור, רק בשבוע שעבר ציין זאת מעל דוכן מליאת הכנסת יו"ר סיעת 'המחנה הציוני' ח"כ יואל חסון, אולם מסתבר שגם בעיר הזו יש מי שמנסה לשבור את המוסכמות.

בעקבות האישור הצפוי של חוק המרכולים בכנסת, חברי מועצה חילוניים מנסים להעביר חוק עזר עירוני במועצת העיר רחובות שיתיר לפתוח עסקים בשבת, וזאת על מנת למנוע מחוק המרכולים שיאושר, לחול על העיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

שמונה מחברי מועצת העיר דרשו לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין על מנת לדון בחוק העזר העירוני. מי שהוביל את המהלך הוא חבר המועצה אבי קינד מ'יש עתיד' שהצליח לשכנע גם את חבר המועצה אביב איטח מ'הליכוד' לחתום על המסמך שמבקש לקיים דיון דחוף בסוגיית חוק המרכולים ובכך להשלים את שמונת החתימות הנדרשות לקיום הדיון.

כאמור, שמונה מחברי מועצה חתמו בסופו של דבר על הדרישה, כשמנגד, מי שסירבו לחתום על המסמך הם שאר חברי המועצה מ'הליכוד' וממפלגות נוספות.

"הציבור שלנו מפחד שיגנבו לו את הסטטוס קוו וזה מובן לנו. אנחנו סומכים על ראש העיר שלא ישנה את הסטטוס קוו אבל בהחלט חייבים לקיים את דיון החירום מכיוון שזה מה שמצפים הבוחרים שלנו, להילחם בשביל שלא ישתנה כאן כלום", אמר חבר המועצה אבי קינד מ'יש עתיד'.

נציג 'אגודת ישראל' בעיר פנחס הומינר היה אף הוא בדיונים בלשכת ראש העיר ואמר כי "חבל שיש מי שבוחר לעשות פילוג ברחובות. העיר היא כיום דוגמה לדו קיום, והאדמו"ר מקרעטשניף הוביל במשך שנים רבות את הכיבוד ההדדי שמהווה דוגמה לשאר ערי הארץ, כאשר אין טענות אמיתיות על כפיה דתית מצד אחד, ומצד שני אנחנו לא מנסים לעורר מהומות רק בשביל פוליטיקה".

עוד הוסיף הומינר כי "פניתי גם ליו"ר יש עתיד ברחובות וסגן ראש העיר זוהר בלום והסברתי לו כי אין טעם לעורר מחלוקות ופילוג בעיר שלמעשה החיים מקיימים בה את אורח חייהם ויודעים לכבד גם את הציבור החרדי. אני בטוח שכולם יידעו בסוף לכבד את הסטטוס קוו שמתקיים שנים רבות בעיר".

מה שמעניין יהיה לראות הוא, כיצד ינהג ראש העיר, רחמים מלול, שנחשב לאדם דתי וכזכור שימש בעבר כח"כ מטעם ש"ס. הוא נחשב למקורב לשר דרעי, אשר למעשה מוביל את חוק המרכולים בכנסת.
רחובות רחמים מלול חוק המרכולים אריה דרעי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד