י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקץ לסבל המטופלים: בתי החולים יחוייבו לעדכן את מד"א על פרטי האישפוז

הצעת חוק חדשה אושרה בקריאה ראשונה: בתי חולים יחויבו ליידע את מד"א בפרטי החולה והאם אושפז על מנת להסדיר את התשלום • הצעת החוק הוגשה על מנת למנוע את אי הסדרות התשלום ולהקל על המטופלים

נט"ן מד"א. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מד"א
נט"ן מד"א. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מד"א



ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול פה אחד את הצעת החוק החדשה שעל פיה בתי חולים יחויבו למסור בתוך 14 יום למגן דוד אדום את שמו, מספר תעודת הזהות ושם קופת החולים, של מי שפונה על ידי אמבולנס מד"א ובשל מצבו הרפואי לא ניתן היה לברר איתו את פרטיו האישיים. על מנת לדעת בפרק זמן סביר האם לשלוח את דרישת התשלום לקופת החולים במקרה שהמטופל אושפז, או למטופל עצמו – אם לא אושפז.

חברות הכנסת שהציעו את החוק טענו בדיון כי "כיום מתעכבים בתי החולים במסירת מידע זה, דבר הגורם לאי הסדרת התשלום, כך שלעיתים מגיעות למטופל דרישות תשלום לאחר זמן רב, הכוללות אף קנסות בשל כך".

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי: "המימון של מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל לא מגיע מהממשלה אלא מתרומות וגביית אגרות. אני מברך את חברי הכנסת על כך שאישרו לקריאה ראשונה את הצעת החוק שמקלה גם על האזרחים וגם על מד"א לבצע את עבודתו. אני רוצה להודות לחברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי שיזמה את החוק ולחברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ומירב בן ארי שקידמו את הצעת החוק לטובת אזרחי מדינת ישראל".

בכל דבר יש מי שמתלונן: ראש אגף בקרה בשירותי בריאות כללית, נועה מן, טענה כי מדי חודש מועברים לקופת החולים 2,800 מספרי תעודות זהות של מפונים באמבולנסים שלא זכאים להחזר מהקופה, חלקם מכיוון שלא אושפזו וחלקם כי חלה טעות ברישום מספר תעודת הזהות שלהם. "נצטרך לאתר מאושפזים שכבר שוחררו ולוודא איתם האם ואיזה מהפרטים האישיים שלהם הם מוכנים למסור. זה ידרוש מאיתנו הקמת מערך שלם הדורש תקציבים וכוח אדם".
בתי חולים מגן דוד אדום פינוי אמבולנס פרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד