כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גדולי ישראל לקהילת פלטבוש: "יש להתחזק"

מכתב מיוחד הופץ בקהילה בפלטבוש בעקבות האסון הכבד בו נספו גב' אזן ושלושת ילדיה ע"ה • במכתב קוראים גדולי ישראל לבני הקהילה להתעורר בתשובה

הגרש"מ עמאר וגר"מ מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי
הגרש"מ עמאר וגר"מ מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי



האסון של משפחת אזן: במענה לשאלה ששיגרו ראשי הקהילה בשכונת פלטבוש בברוקלין לראשל"צ הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים על דבר האסון הנורא, השיב הרשל"צ במכתב מפורט.

העיתונאי יהודה דביר מפרסם הבוקר בעיתון 'יום ליום' כי תשובתו של הרב עמאר בעניין היה להתחזק בלימוד התורה.

"הלימוד שיש להוסיף ולהתחזק בו בשל האסונות המרובות שפקדו את בני הקהילה הקדושה בארה"ב ובפרט באסון הנורא שהיה, בודאי הוא בא לעורר את כל הציבור וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. והקרוב קרוב מחוייב יותר להתחזק בלימוד התורה בפרט ובהנהגה נכונה בכלל".

הראשל"צ הוסיף שעל בני הקהילה להתחזק בעניין הצניעות: "וכבר כתבתי בזמנו לבני הקהילה שיש להתחזק במיוחד בצניעות הן בלבוש והן בשאר הנהגות".

במכתבו הוסיף הרב עמאר כי כבר בזמנו הוכרז במכתב יחד עם מרן הגר"ע יוסף זיע"א על לימוד הזוהר אשר יש בזה תועלת גדולה וציין: "מה טוב ומה נעים שילמדו בשיעורים בכל ליל שישי לפחות חצי שעה זוהר והרב יפרש את המוסרים שבו ויש בה להציל ולהגן על הכלל ועל הפרט וכן גם במוצאי שבת אחרי ערבית יקראו כמה דקות זוהר, ושומר ישראל ישמור שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו". כתב הגרש"מ עמאר כשאל הדברים הצטרף הגאון רבי מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים שכתב: "אני מצטרף לכל האמור ויה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולכם ובכל ישראל אכי"ר".





משפחת אזן אסון פלטבוש הרב עמאר הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד