כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חטא על פשע: קריקטוריסט 'הארץ' פוער פיו נגד הגר"ע יוסף זצ"ל

קריקטוריסט 'הארץ' עמוס בידרמן צייץ לפני זמן קצר בטוויטר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זאת אותה ש"ס שמנהיגה הרוחני איחל את כל היופי הזה?" • כזכור, דבריו של בידרמן באו בתגובה למתקפת ח"כי ש"ס נגדו בעקבות הקריקטורה שפורסמה ב'הארץ'

קריקטורת דרעי ועמוס בידרמן
קריקטורת דרעי ועמוס בידרמן



סערת הקריקטורה המסיתה: בעקבות תגובות ח"כי ש"ס יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי ויעקב מרגי ב'בחדרי חרדים', קריקטוריסט 'הארץ' עמוס בידרמן, תוקף את ש"ס ופוער פיו על דברי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

בידרמן צייץ בטוויטר: "זאת אותה ש"ס שמנהיגה הרוחני איחל את כל היופי הזה? "זה סיטרא אחרא, זה שטן! יימח שמו וזכרו... יש למחות את זכרו כזכר עמלק... שתגידו ארור המן, תגידו גם ארור יוסי שריד... ה' ישים דמו בראשו וייתן בו נקמות שנעשו בהמן" - על יוסי שריד. "ביום שתמות צריך לעשות משתה" - על שולמית אלוני".

כאמור, דבריו של בידרמן באו בתגובה למתקפת ח"כי ש"ס עליו בעקבות הקריקטורה שפרסם הבוקר בעיתון 'הארץ' בה נראה שר הפנים אריה דרעי בדמות מחבל מתאבד שמפוצץ מרכול שפתוח בשבת.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ בן צור אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר באיורים של אנשים רשעים שאינם מכבדים דמוקרטיה ומרשים לעצמם להשתמש בפלטפורמה התקשורתית לצורך הובלת קמפיין אנטי חרדי".

לדבריו, "אני מגנה את הבחירה לפעול כך, ואני יודע ומאמין שרוב הציבור רואה במסר הזה הסתה חסרת קשר למציאות. נמשיך לשמור על צביונה היהודי של ישראל למען טובת הציבור ורווחתו".

חה"כ מיהדות התורה - יעקב ליצמן אמר "הזדעזעתי לראות את הקריקטורה הבזויה היום (ה׳) בעיתון 'הארץ' המשווה את שר הפנים ידידי הרב אריה מכלוף דרעי למחבל מתאבד. מדובר בחציית קו אדום של הסתה פרועה ושיסוי פומבי נגד שר בישראל".

הוא הוסיף "אני מגנה בתוקף צורת ביטוי מעין זאת, המובילה להידרדרות השיח הפוליטי ולהתלהמות מסוכנת, כלפי נציגי הציבור החרדי העושים מלאכתם נאמנה".

גם חה"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב ואמר "עיתון הארץ אשר 'דואג' למיעוטים ופלורליזם מצליח כל פעם מחדש לשבור שיא חדש של רוע, אטימות, שנאה והסתה לכל מי שאינו נראה וחושב כמותם".

והוסיף "מיותר לציין, כי זוועה זו אין לה שום מקום בשיח הציבור. כן לחילוקי דעות - לא להסתה פרועה".

סגן שר האוצר יצחק כהן הגיב: "הקריקטורה מעיתון הארץ תורגמה מגרמנית".
עמוס בידרמן קריקטורה דרעי מחבל מתאבד הארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד