י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"מצב בריאות אבי אינו נותן לי מנוח" • השיחה המלאה

לפני שהגר"י הגר יצא למקסיקו, שם הוא מגייס כספים לטובת מוסדות ויז'ניץ - התכנסו החסידים לשיחה מיוחדת • "אני מוסר נפש למען המוסדות. אתם לא יודעים מה זה"

הגר"י הגר עם נגידים במקסיקו. צילום: בחדרי חרדים
הגר"י הגר עם נגידים במקסיקו. צילום: בחדרי חרדים



הרה"צ רבי ישראל הגר מויז'ניץ יצא בתחילת השבוע, לראשונה, למקסיקו לצורך איסוף כספים למוסדות החסידות.

הגר"י שיצא עד היום לאיסוף כספים בעיקר בארצות-הברית ובמדינות אירופה, הגיע למקסיקו בכדי לשכנע את נדיבי העם לעזור בהחזקת מוסדות ויז'ניץ.

עסקני החסידות שארגנו את המסע הביעו חשש כי הנסיעה לא תצלח בשל עומס המתרימים המגיעים בתקופה האחרונה למקסיקו, אך הגר"י הביע את ביטחונו כי בסיעתא דשמיא המגבית תעלה יפה והמוסדות יצליחו להיחלץ מהמצב הכלכלי הקשה.

טרם צאתו מהארץ נשא הגר"י שיחה בפני החסידים בסעודה השלישית: "כולכם הרי יודעים את מצבם של מוסדות החסידות. עד כמה שאתם יודעים אינכם מבינים וחשים עד כמה.

"ישנם עסקנים ומנהלים הנודדים ברחבי תבל ומוסרים את נפשם להחזיק את המוסדות, שהאברכים והבחורים יוכלו לשבת באוהלה של תורה במנוחת הנפש. הנני יכול לומר כי ברוך ה' גם לי יש חלק בזה, אך לא הגעתי לדרגה של אבותי הקדושים אשר מסרו את נפשם למען המוסדות".

הגר"י סיפר שאביו, האדמו"ר, סיפר לו שהחסידים אינם מבינים כמה מסירות נפש הוא השקיע במוסדות. לנדוד לאירופה באותם ימים היה קשה שבעתיים מלנסוע בימינו לאמריקה ולמקסיקו, ועם כל זאת נחל שם ביזיונות והשפלות שאין לתארם, ופעם אחת בדינר שהתקיים בבית אחד מהגבירים נותרו השולחנות ריקים.

"על אף הקשיים הרבים, אני יוצא למדינת מקסיקו לגייס כספים למען המוסדות, והדבר לוקח ממני כוחות מרובים ותעצומות נפש. על כוחותי אני לא חס, אבל מצב בריאותו של אבי אינו נותן לי מנוח וכבר חשבתי שלא לנסוע לגייס כסף.

"גבאי האדמו"ר העידו בפני כי חלה הטבה משמעותית במצבו הבריאותי של אבא, ולאחר שהתייעצתי עם דודי האדמו"ר מויז'ניץ-מאנסי, החלטתי לצאת, כי טובתם של הבחורים לנגד עיני.

"אנא הוסיפו והרבו בתפילה להצלחתי ולהצלחת המגבית. תנצלו כל רגע ורגע לתורה ולעבודה, וחס ושלום מלבטל זמן לריק ותעתירו בתפילה לרפואת אבי האדמו"ר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד