י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מנכ"ל אינטל ידע על בעיות האבטחה לפני שמכר נתח ממניותיו ב-24 מיליון דולר

אינטל ידעה על הבעיה כבר ביוני • בנובמבר גרף בריאן קרזניץ' רווח של 24 מיליון דולר משילוב של מכירת נתח ממניותיו ומימוש אופציות

  • י"ז טבת התשע"ח
חברת אינטל בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חברת אינטל בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', מכר נתח גדול מהמניות של בחברה חודשים לאחר שגוגל יידעה את יצרנית השבבים על בעיית אבטחה משמעותית במעבדי הדגל שלה –וזאת לפני שהליקוי פורסמה בציבור.

גוגל יידעה את אינטל לגבי הליקוי כבר ביוני, אמר נציג של אינטל ל"ביזנס אינסיידר". משמעות הדבר היא שאינטל היתה מודעת לבעיה לפני שקרזניץ' מכר את אחזקותיו בחברה. מנכ"ל החברה גרף רווח של 24 מיליון דולר ב-29 בנובמבר, באמצעות שילוב של מכירת המניות שהיו בבעלותו ומימוש של אופציות.

מכירת המניות עוררה תמיהה כשנחשפה, בעיקר משום שאחריה נותר קרזניץ' עם רק 250 אלף מניות של אינטל – המינימום שהחברה דורשת שיחזיק במסגרת חוזה העבודה שלו.

נציג של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC ) סירב להגיב על השאלה האם הרשות חוקרת את המכירה.

מאינטל נמסר כי המכירה היתה מתוכננת מראש – אך היא מומשה חודשים אחרי שנודע לחברה לגבי הליקוי בשבבים. נציג של אינטל מסר בהצהרה כי המכירה של קרזניץ' אינה קשורה במאום לבעיית האבטחה שנתגלתה, והוסיף כי היא נעשתה במסגרת תוכנית סטנדרטית למכירת מניות.

"המכירה של בריאן אינה קשורה. הוא ממשיך להחזיק במניות בהתאם להנחיות החברה", נאמר בהצהרה.

כדי להימנע מאישומים של סחר במידע פנים, בכירים בחברות נוהגים לעתים קרובות לגבש תוכניות, שבמסגרתן נתח מהמניות שבבעלותם נמכר באופן אוטומטי במועד קבוע מראש - נוהל המכונה (Rule 10b5-1(c. על פי ה-SEC, האחזקות של קרזניץ' שנמכרו ב-29 בנובמבר – 245,743 מניות שאותן החזיק באופן ישיר ו-644,135 מניות כתוצאה ממימוש האופציות – הוחזקו בתוכנית כזאת.

עם זאת, קרזניץ' הוציא לפועל את התוכנית שלו רק ב-30 באוקטובר, על פי ה-SEC. ההחלטה לממש את התוכנית "אינה קשורה" למידע שקיבל לגבי בעיית האבטחה, אמר הנציג של אינטל.
אינטל בריאן קרזניץ מכירת מניות בעיית אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד