י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דיווח: מאגר המידע של יותר ממיליארד אזרחי הודו נפרץ

עיתון מקומי בהודו דיווח כי הצליח לקבל גישה למאגר המידע הממשלתי תמורת תשלום סמלי של 10 דולר

  • י"ח טבת התשע"ח
ניו דלהי, הודו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
ניו דלהי, הודו. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



דיווחים מהודו מרמזים כי מאגר המידע הממוחשב של הסוכנות הממשלתית בהודו לתעודות זהות – אדהאר – שמכיל מידע אישי של יותר ממיליארד אנשים נפרץ. בנימה יותר חיובית, הפריצה אינה מיוחסת להאקרים. העיתון ההודי "טריביון" שילם לאדם 10 דולר תמורת גישת מנהל (אדמיניסטרטור) למאגר המידע. הכתבים קיבלו בתמורה ל-10 דולר שם משתמש וסיסמא שהעניק להם גישה למידע על כל אזרח בהודו.

האתר באזפיד איתר את האיש שמכר את הגישה למאגר הנתונים, אדם בשם אניל קומאר, והוא אמר לאתר כי העסקה עם "טריביון" היא רק אחת משמונה עסקות שהוא עשה במהלך השבוע, כשבכל פעם מכר את הגישה למאגר תמורת 500 רופי, כ-8 דולר.
"שילמתי 6,000 רופי (כ-95 דולר) לאדם שהכרתי בקבוצת וואטסאפ כדי שייצור לי שם משתמש וסימסא למאגר אדהאר. נאמר לי כי כעת אני יכול לייצור שמות משתמש וסיסמאות למאגר ככל שרק ארצה. מכרתי אותם כדי לכסות את ההוצאה של 6,000 רופי", אמר קומאר לבאזפיד. מפלגת השלטון בהודו, בהראטייה ג'נאטה (BJP), מסרה בתגובה כי מדובר בפייק ניוז.

ההירשמות למאגר המידע הממוחשב, אדהאר, אינה חובה בהודו, אר רבים נרשמו למאגר בגלל קמפיין ממשלתי שעודד אותם לעשות זאת. הירשמות למאגר מספקת שירותים כמו רישום לבתי ספר, חלוקת קצבאות ופרויקטים ממשלתיים אחרים.

באוקטובר הממשלה הכחישה דיווחים כי ילדה במדינת ג'הרקאנד, בהודו, מתה מרעב בגלל שמשפחתה לא הצליחה להירשם מאגר ולכן לא קיבלה קצבת מזון. לפני כשבועיים היה דיווח נוסף על אישה שמתה באותן נסיבות באותה מדינה בהודו.

פעילים חברתיים בהודו יצאו נגד הפעלת המאגר, שבין היתר מקשר בין מספר תעודת הזהות של האזרחים למספרי הסלולר שלהם, בטענה כי איסוף המידע נוגד את החוקה בהודו.
מאגר נתונים הודו תעודות זהות מאגר אדהאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד