י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לייבל'ה: הח"כ שסירב לקנות שטריימל מודרני והמיליונר ששומר את עיניו

והשבוע בלייבל'ה: הסופה הגדולה בארצות הברית. התמונה הכי טובה מההילולה עם... שולחנות ריקים. על השטריימל המודרני שנמדד ומי הוא זה ואיזה הוא ג. כהן המסתורי שמדווחים עליו רק בראשי תיבות

לייבל'ה: הח"כ שסירב לקנות שטריימל מודרני והמיליונר ששומר את עיניו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



סוף סוף סופה

שבוע לא קל עבר על לייבל'ה שממשיך להתכרבל מתחת לפוך החמים מפחד הסופה והסערה שלפי דברי החזאים עוד בא יבוא. קודם הסופה בעוד חוק המרכולים אמור לעלות והוא צובר איתו סיפורים מכאן עד הודעה חדשה.

ראשית חוכמה הגיע לייבל'ה לכנסת ישראל לראיין בלעדית את ראש הממשלה נתניהו, ועוד כמה כוכבים בולטים מהמגזר.

באופן בלעדי צפה לייבל'ה בחבר הכנסת מוזס מגיע למליאה לאחר חתונת נכדו. לייבל'ה ראה את מוזס מגיע עם 'בקעיטשע' הדור, כיאה לח"כ חסידי למרות שלא מדובר ב'בעקישטע' פרחוני, לייבל'ה מודה כי למוזס יש צורה של אדמו"ר. לייבל'ה משער כי עוד ישמעו על מוזס גם בפן האדמור"י.

בתחילה תהה לייבל'ה כמו רבים ששאלו, מדוע מוזס לא נכנס עם השטריימל לתוך הכנסת? לייבל'ה רחרח ואז הבין כי זה נשאר ברכבו של הח"כ, בדרך אגב יודעי דבר מספרים כי מוזס רצה לקנות שטריימל חדש לשמחה, ואף הגיע השבוע למפעל השטריימלך של שם טוב, שם מדד שטריימל אך מכיוון שהשטריימל היה מודרני כמו של האמריקאים עם ה'קרוין' למעלה, מוזס ויתר ונשאר עם הישן- ככל הנראה עד לחג הפסח.



לייבל'ה המשיך לעשות סיבוב בכנסת ישראל, שם הבחין בסגן ראש עיריית בני ברק, מנחם שפירא. שהופיע השבוע לביקור בכנסת לאחר שתקופה ארוכה הדיר ממנה את רגליו. אל שפירא התלווה מנהל הלשכה הנמרץ, אליהו ארנד שסבב בין הלשכות והעוזרים כדי לגבש 'פורום יקירי ראש העיר בני ברק' לייבל'ה ניסה לתפוס תמונה, אך ארנד שמתרחק מעיתונאים ותקשורת כמו מאש הצליח לחמוק מתחת לראדר. לייבל'ה כמובן יודע שעוד יגיעו ימים שבהם יתחנן הנ"ל לעיתונאים, אך הוא לא דוחק בעניין.

ואפרופו עיתונאים, כמו בכל סוף שבוע בו קונה לייבל'ה את כל העיתונים הקיימים למען יתעדכן בכל הנייעס המקומי וזה שאינו, לייבל'ה עבר על עיתוני השבוע ונדהם למראה החשיפה הבלתי מתוכננת שהופיעה בעיתון 'המודיע' שם איחלו מזל טוב לגברת ג. כהן הבעלים של סטודיו גילי כהן. המודיע השמרן עדיין שומר על עמימות הכרחית בגדרי הצניעות ואינו חושף לקוראיו האם סטודיו גילי כהן, זה זכר או נקבה.



בדרך כלל לייבל'ה לא עוסק בחידות, אך הפעם יחרוג ממנהגו, להלן כתב החידה: הגברת ג. כהן. משפחתו הכבודה (בלשון זכר) הבעלים של 'סטודיו גילי כהן. אז מי אני? את התשובות יש לשלוח למערכת 'המודיע'.

וסקופ מרתק: המולטי מיליונר ישראל זינגר, שבעבר מימן טיסות חינם לאלפי ישראלים לאומן - מתחזק. השבוע הוא נצפה על ידי לייבל'ה צועד בשכונת מאה שערים הירושלמית כשהוא מקפיד על שמירת עיניים מוחלטת, משקפי שמש ואדם שהוא נעזר בו על מנת ללכת לבל יתקל חס ושלום במראות אסורים. לייבל'ה מתפעל עד מאד.





במקביל למולטי מליונר, בלובי המלון היוקרתי 'וולדורף אסטוריה', נצפה בנו של מנכ"ל המדינה לשעבר ר' מוניה שפירא ז"ל הרב ר' מיילך, ר' מיילך נראה רגע לפני חתונת בתו כשהוא מתעניין בזמירונים ואופציות חלופיות לחתונת בתו בקרוב.



והמיליונר האגדי מלונדון ר' אליש אנגלנדר נצפה בשישי בפרשבורג שבסלובקיה בפתח המלון בו שוהה הרבי מסקווירא למנוחה בימים אלו.



ואם כבר הזכרנו את הסופה, לייבל'ה לא נתן לסופה בניו יורק עם מינוס ארבעים מעלות לתפוס אותו לא מוכן, בעיירה סי גייט, ראה לייבל'ה את גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד מפנה את השלג מחצר ביתו 'כאחד האדם' ממש. לייבל'ה תוהה מדוע הוא לא השאיר את השלג למען ימנע מהגנבים לגנוב ממנו מוזיקה בעתיד.



ועדיין בחו"ל, בלב ליבה של שכונת בורו פארק בין השדרה ה 13 לשדרה ה 14 ראה לייבל'ה איש צועד לתפילת שחרית במסירות נפש ממש, לאחר ששפשף את עיניו ראה את גדול העסקנים לבית 'בעלזא' הרב ראובן חיים וינברגר הצועד לתפילה עם התפילין בידו.



לייבל'ה כמעט ופספס את הסצינה הנ"ל, מכיוון שלא הייתה שום מצלמה על כתפו, וכן המכשיר המצלם היה בהטענה, אך לא אלמן ישרא ל- מי שתיעד את וינברגר, היה הצלם אברומי ברגר שבגלל השלג עשה סיום מסכת בבית הכנסת ה'בעלזאי' לטובת החסידים שהגיעו בכפור.



והצלם נפתלי לרר שגרם ליובש בחצרות החסידים, השבוע נצפה בגרמניה המושלגת לשם נסע לנופש עם האישה כדי שיהיה כוח לנופש הבא. לייבל'ה לא חושף את שאר התמונות ואת הצלם.



ובלייקווד המושלגת, פגש לייבל'ה את חיים מאיר כץ, יו"ר אגודת ישראל בעיר אלעד הצועד עם מטריה כברחובות אלעד. שלא לומר, כאחד האדם כברחובות אלעד.





וכפי הנראה אנשים רבים מנצלים את דווקא את החורף למנוחה והחלפת כוחות. כך למשל איש איקאה, הנגיד ואיש העסקים ר' שולם פישר עשה כמה ימים בוינה יחד עם בני ביתו לצורך מנוחה והחלפת כוחות. לייבל'ה פגש אותו בשדה התעופה.



באי ההילולא השנתית ב'דינוב' התאכזבו השנה למראה הנוף נטול השלג שנשקף מחלון הכנסת האורחים שעל ידי מסודות 'בני יששכר'. על המחסור בלבן הסמיך, פיצו העסקנים המסורים שהתרוצצו מצד לצד כדי להשביע את רעבונם של המתפללים מכל טוב מצרים, ואם אין לבן, אז לפחות מאכלים בכל הצבעים. והכל בחסות היו"ר הרב פנחס פינצע פאמפ.



לייבל'ה מתכוון גם לפקוד את ציונו של רבי ישעיל'ה מ'קרעסטיר' בצפון הונגריה, מאז המקום מושך רבים לתפילה וישועה. לייבל'ה מדווח כי בקרוב תיערך חתונה ראשונה, תאריך מדוייק עוד שבועיים- של "איש קרעסטירר", משה יוסל' פרידלנדר, השמחה תתקיים בבניין הכנסת אורחים בקרסטירר, לייבל'ה גם מציין כי אך השבוע ביקרו במקום ,הראיס של אלעד, שרוליק פרוש והנגיד ואיש היין מ'ספינקא', מנדי פרוכטר. (שההסדר עם 'פיניצה' לא יצא אל הפועל ואז ימשיכו בחסידות 'גור' לרכוש יין קדם שמייבא מארה"ב, ללא חשש חילול שבת). שנסעו לקרסטירר עם האדמו"ר מ'נדבורנה' שערך את הסעודה בביתו של רבי ישעיל'ה, הראיס התפלל להצלחה בבחירות.



ולא רק בגלל הסופה המובטחת. השבוע ביקר לייבל'ה בחיפה. כחובב אוכל יהודי הגיע למסעדת 'פיינע זאכען' כשמה כן היא, לייבל'ה הגיע בשיא הסערה הפוליטית כששר הדתות דוד אזולאי מתמודד עם הכחשת התפטרותו. לייבל'ה הבחין בחתנו, אהרן כהן. חבר מועצת העיר חיפה סוגר עוד שבוע עמוס של פעילות לטובת חיפה התורנית.



גם קובי מנדל, כתב גל"צ בצפון שיודע להגות את השם 'פיינע זאכען' כראוי, הגיע ואסף ממיטב מעדני השבת.



אם כבר בצפון, הרהר לייבל'ה לעצמו 'נתקדם לעוד ערים המצפות לביקור', וכך, מחיפה הגיע לייבל'ה לצפת. שם ראה את המועמד לראשות העיר צפת, אליעזר לזר. בחגיגת פתיחת מכון הכושר החדש בעיר, הנקרא 'גולד ג'ים' של ידידו איש העסקים החבד"י, שם טוב אליאס. לייבל'ה מקווה כי הכושר יוביל אותו לראשות העיר במהרה בימינו, בכל אופן צריך לרוץ.



ועדיין בצפת, חבר מועצת העיר נחמן גלבך, מהאנשים החזקים בעיר. נצפה יחד עם הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ, מראשי מכון 'עוז והדר' בתפילה נרגשת ליד קברו של רבי נתן מברסלב ביום ההילולא, ההשתטחות נערכה בליווי של מלך הקומזיצים פיני איינהורן.



ובהילולא השנתית של מוסדות 'כסא רחמים' בגעני התערוכה פגש לייבל'ה את דובר רדיו קול ברמה צביקה כהן והמנכ"ל אריאל דרעי, כשהם מסתודדים רגע לפני נסיעת כהן לניו יורק.



ואפרופו ההילולא, הצלם עזרא טרבלסי שתיעד את האלפים שהגיעו תפס את התמונה שלו רגע לפני מול שולחנות ריקים. ועל זה נאמר תמונה אחת שווה אלף מקומות ריקים.



ועדיין בקול ברמה, מראה לא שגרתי בשעת לילה מאוחרת ברחובות בני ברק, רונן גרוס נצפה מטייל עם כלבלב קטן בעיר התורה והחסידות. לייבל'ה תוהה האם הוא שחזר את הסצינה המסויימת ההיא שנקראת 'שטיסל'.



ובמסגרת המינויים: ציקי פרנקל, שעבר בעבר במשרד הפרסום 'אפיקים'. מונה לתפקיד מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים בעיתון 'המבשר'. במסיבת פרידה במשרד פרסום 'אפיקים' לציקי פרנקל הכינו במשרד עיתון אבל דוגמת עיתון 'המבשר' לייבל'ה דמע. אך הפעם מהתרגשות.



מי שיחליף את פרנקל יהיה אברהם רוזנשטיין, העורך המוכשר של המהדורה המרכזית בקול ברמה ומי שיחליף אותו יהיה נתי עטר, שערך את 'יומן הצהריים' שאותו יחליף רפי פרלשטיין שעזב את גלי ישראל קו הסקופים. וחד גדיא חד גדיא. דזבין אבא באתר תרי זוזי.

פינת השמחות

לא רק שבעה ענינה השבוע את שר הפנים, ברכת מזל טוב לשר אריה דרעי יו"ר ש"ס לרגל הולדת הנכד, בת לחתנו הרב אלקנה סננס.

וברכת מזל טוב גם לראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט לרגל אירוסי בתו בשעה טובה, החתן נכד של העסקן לבית גור, שמעון גרינבויים.



אותו זייברט שמלבד היותו איש חסד דגול, נצפה קובע עיתים לתורה בין לבין והשבוע נצפה בישיבת 'מאור ישראל' הגוראית בבני ברק, שהוא שותה בצמא עוד דף גמרא.



ומ'גור' ל'בעלזא' ברכת מזל טוב להרה"ח רבי מיכל פירר, משב"ק ונאמן בית האדמו"ר מבעלזא לרגל שמחת אירוסי בתו. וברכה אחת לסבא המשב"ק רבי אליעזר וינד, לייבל'ה מגיש וידאו ממעמד ה'לחיים' בבית הרבי, שם זכה גם ללגימה דובר החסידות שיעלה וינברגר.



ברכת מזל טוב לאברהם פיינר, חבר מועצת עיירת ירושלים לשעבר ומנהל 'בית מלכה', לרגל נישואי נכדתו, עם החתן מאבטח אירועי ההמונים אברהם זייבלד מבית שמש.

לייבל'ה היה השבוע בשורת שמחות, תחילה במוצאי שבת הגיע לאולמי 'וגשל', לאירוסין של הבת של ר' בנצי נורדמן, חבר מועצת עיריית חדרה מטעם יהדות התורה לייבל'ה התמזל"ט לחץ ידיים וחייך לצלמים הרבים, ופגש בחוץ את הגרי"ד גרוסמן משוחח עם מוישה גפני.



ביום שני הגיע לייבל'ה לירושלים לשמחת הבר מצווה לבנו השני של עורך מגזין 'משפחה' הנחבא אל הכלים יהודה רוטשטיין, שם בין המבואות של סמינר 'גור', לייבל'ה איחל מזל טוב ופגש את החברים מהעיתון שולמן עורך החדשות, ויוסקוביץ מהמקלט המדיני, לצד ישראל גרובייס שמרטיט בכתיבתו. אכן- הכל נשאר ב'משפחה'.



בהמשך הגיע לייבל'ה לבית שמש לחתונה של בן נתן ולס, מחשובי העסקנים בתולדות אהרן. לייבל'ה הגיע למעוז הקנאים בבית שמש שם באולם 'עסרייכר', שלף את המכשיר הכשר והמוכשר ותיעד את העיצוב המטורף שהכינו במוסדות 'לולס'. ולס הוא תמיד זה שמכין לתורמים וכו' הפעם הוא קיבל בחזרה.



בהמשך הגיע לייבל'ה לבני ברק ועלה בקומה שלש במעלית של 'יד עזרה' כיום 'רויאל', לאחל מזל טוב לדודי ברנשטיין מו"ל אתר JDN וידידו של לייבל'ה עוד מראשית הקמת קווי ה'נייעס', לפני חמש עשרה שנה, לייבל'ה איחל מזל טוב גם למחותן רבי נחמן פרידמן המשב"ק לשעבר של הרבי מסאדיגורה זצ"ל.



ושרשרת שמחות בפלג הירושלמי, ברכת מזל טוב לחיים אפשטיין סגן ראש עיריית ירושלים מטעם 'עץ' לרגל שמחת הולדת נכדו, בן לבנו יצחק, ה'שלום זכר' נערך השבת בבית אבי הבן ברחוב שמעיה באלעד. וברכת מזל טוב גם לר' יוסף פטרוב, נאמן ביתו של הגר"ש אויערבך לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באולמי תמיר בהשתתפות צמרת הפלג הירושלמי.

ובויליאמסבורג השבוע, חתונה גדולה יחד עם רכבת אווירית מישראל, שהגיעו לחתונה לבתו של הנגיד הדגול המילארדר יודל מנדל, בחתונה עצמה אירעה תקרית לא נעימה לאחר שחסידי המהר"א מסאטמר העיפו את המפה בעת בואו של הרבי המהרי"י אך מי שפיקד על האירוע היה הנגיד הצעיר אברמי זופניק, שצעק 'סטאפ' 'סטאפ'. לייבל'ה תוהה מדוע חסידי סאטמר שמוכנים לחלק את מפת ארץ ישראל לא מוכנים לחלוק מפה אחד בין שני אדמורי"ם, אך את התהיות מותיר לייבל'ה לעצמו והאמת והשלום אהבו









וברכת מזל טוב חמה ולבבית לעסקן הדגול לבית 'סאטמר', איש העסקים ר' יענקי יעקובוביץ'. לרגל שמחת הולדת בנו, ה'שלום זכר' והברית נערכו בשבת בבית אביו בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין בהשתתפות מאות חסידים ובראשם הרה"צ אב"ד סיגוט.

ברכת מזל טוב לאהרן ברוך ליבוביץ', עורך מגזין 'הציבור החרדי' לרגל שמחת הולדת נכדו הראשון, בן לבנו מוישי ליבוביץ', לייבל'ה מאחל עוד שמחות בקרוב.

וברכת מזל טוב לר' לייבל פרוש, מנאמני ביתו של האדמו"רים מ'תולדות אברהם יצחק' ו'לעטשנא', לרגל שמחת נישואי נכדו.

וגם ברכת מזל טוב לנחי קליין יו"ר 'איחוד הצלה' בצפת, לרגל שמחת נישואי בנו.

ולסיום ברגע של שמחות ונחת, לייבל'ה מצדיע לאותם אלו שירידת הדורות השפיעה עליהם ומשגרים הזמנות לשלום זוכרים ובריתות בהודעות מצחיקות ומשונות. הנה מקבץ קטן.



לייבלה רכילות חרדית מנחם אליעזר מוזס שטריימל מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד