ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מתקשים להבין את הדו"חות? רשות ני"ע מזמינה את הציבור להציע דרכים חלופיות להצגת דו"חות החברות

ברשות מבקשים מהציבור לעזור בפישוט דיווחי החברות, אשר ברשות נתפסים כמסורבלים • יש לכם הצעות לשיפור הדו"חות? טקבקו

  • ז' אלול התשע"א
מתקשים להבין את הדו"חות? רשות ני"ע מזמינה את הציבור להציע דרכים חלופיות להצגת דו"חות החברות

רשות ניירות מבקשת את עזרת הציבור בפישוט הדו"חות הכספיים של החברות הנסחרות בבורסה. הרשות פנתה לציבור בבקשה לקבל הצעות בנושא קיצור הדו"חות הכספיים ושיפור איכותם.

הרשות קוראת לציבור להיות חלק מפרויקט שיפור הדו"חות, שבמסגרתו ייבחנו היבטים שונים הקשורים בדו"חות התקופתיים, מתוך מגמה לצמצם את היקף הגילוי, ולשפר את הרלוונטיות שלו. הפרויקט יתמקד בעיקר בחלקי הדו"חות התקופתיים הנלווים לדוחות הכספיים - תיאור עסקי התאגיד, דו"ח הדירקטוריון ופרטים נוספים על התאגיד.

עד עתה מצאה הרשות כי הבעיות המרכזיות בדו"חות הינן הכללת מידע לא מהותי שאין בו כדי להשפיע על החלטות המתמשים. מטרת המידע, לדברי הרשות, ליצור "רעש" שמקשה על התמקדות המשתמשים במידע המהותי. עוד מצאה הרשות כי החברות משאירות מידע שאינו עדכני מתקופות דיווח קודמות.

לאור הממצאים, הבינה הרשות כי חלק מהגורמים לעומס הדיווח הוא חוסר ביטחונן של החברות באשר לסוגי המידע המהותי וחשש מנטילת אחריות, לצד שיקולי נוחות ולחצי זמן. ברשות סבורים כי כדי לשפר את הדו"חות ולקצרם, על התאגיד לקיים דיון בשאלה מהו מידע מהותי, ולקבוע נהלים ברורים כך שבסופו של יום האירועים והעסקות המהותיים יתפרסמו בדו"ח. לאחר קבלת התגובות מהציבור, בכוונת הרשות לקיים רב שיח בנושא זה בשיתוף נציגי הציבור בנובמבר הקרוב.

יש לכם הצעות לשיפור הדו"חות? טקבקו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד