י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ראש ישיבת לייקווד: מי שאומר שלא הושפע מהרב שטיינמן - זו אפיקורסות

ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי ירוחם אולשין תקף בחריפות ושלא כהרגלו את דברי אחד מרבני הפלג בארה"ב שהתבטא כי "הוא אישית לא הושפע ממרן הגראי"ל זצ"ל": "מי שאומר שלא הושפע ממרן הגראי"ל - זו שגגה היוצאת. וכאומר 'מאי אהנו לי רבנן'"

הגאון רבי ירוחם אולשין
הגאון רבי ירוחם אולשין



דברי ראש הישיבה שחוללו סערה. במהלך שיעורו היומי ביום שישי התייחס הגר"י אולשין ראש ישיבת לייקווד לפטירתו של מרן הגראי"ל והתבטא באופן נדיר תקף בחריפות את דבריו של אחד מרבני הפלג בארה"ב שספד למרן אך בתוך דבריו התבטא כי הוא אישית לא הושפע ממרן הגראי"ל זצ"ל.

ראש הישיבה התייחס לדברים והגדיר אותם שגגה שיצאה ואפיקורסות של האומר "מאי אהנו לן רבנן". הדברים החריפים - שלא כהרגלו של הגר"י אולשין - חוללו סערה עמוקה בישיבה.

"מי שאומר שלא הושפע ממרן הגראי"ל, הרי זו שגגה שיוצאה", אמר ראש ישיבת לייקווד. "זו שגגה, איש שישב ולמד תורה לשמה כל ימיו ולא ראוהו לא בחתונות ולא באירועים.. לא לקח לעצמו שום דבר - לא כבוד ולא ממון, רק לימוד והרבצת התורה ותמיכתה, כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני", אמר ראש הישיבה.



"למה נגאלו ממצרים? כי היו אנשים שישבו ולמדו, רוב העם לא יכול היה ללמוד. באלשיך כתוב שהסנה לא נשרף, איך זה לא נשרף, אומר האלשיך כי הסנה היה מחובר לשורשים, בדיוק כמו שהיהודים היו מחוברים לשבט לוי שלמד תורה, ככה אומר החפץ חיים, גם במצרים למדו תורה, רוב עם ישראל עבד, אבל היו גם שלמדו והם אלו שהחזיקו את העובדים, לכלל ישראל יש שייכות לשבט לוי, כלל ישראל זה גוף אחד, היהודים שלומדים תורה זה הסנה שבוער, והתורה משפיעה על כולם,

"היה יהודי בבני ברק שלמד תורה ללא הפסקה, עשרות שנים הוא למד, לא ראו אותו בחתונות ולא באירועים, ולא בכנסים, רק למד, ר' משה אמר שהוא רק למד ומשם השפיע על עם ישראל, כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני, הסתפק בקו חרובים, הוא לא לקח לעצמו כלום, רק עמלה של תורה, תורה לשמה, השפעה עצומה מהצדיק הזה.

"מי שאומר שלא הושפע ממרן הגראי"ל, הרי זו שגגה שיוצאה. זו שגגה", תקף ראש הישיבה בחריפות. "איש שישב ולמד תורה לשמה כל ימיו ולא ראוהו לא בחתונות ולא באירועים.. לא לקח לעצמו שום דבר לא כבוד ולא ממון, רק לימוד והרבצת התורה ותמיכתה, כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני".

הגר"י קרא על האומרים כן את דברי הגמ' על האומר "מאי אהנו לי רבנן" - שהוא אפיקורוס. "כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני, וההשפעה שלו על כל העולם, כשאדם לומד תורה לשמה זה לכל העולם, בגמרא בברכות, על ר' חנינא בן דוסא, שהסתפק במועט ומשמח את הבריות וכל העולם כולו כדי הוא לו, והוא משפיע.

"רצו לפתוח בית חולים, באו לחפץ חיים ואמרו לו שאוספים כסף למיטות, ורוצים שכל אחד יתרום, אמר החפץ חיים שהבחורי ישיבות תורמים 50 מיטות, שאלו אותו איך, אין להם כסף, אמר החפץ חיים שהבחורים בלימוד תורה חוסכים עשרות מיטות של חולים, כי התורה מגנה על עם ישראל, זה כוח התורה והם נותנים 50 מיטות", אמר ראש ישיבת לייקווד.
הרב ירוחם אולשין רבי אהרן לייב שטיינמן מאי אהנו ליה רבנן אפיקורוס ישיבת לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד