י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"חטא על פשע" • הזמר הישראלי שתומך בחוק המרכולים

הזמר הישראלי המוכר עידן עמדי, שהתקרב לדת בשנים האחרונות מביע תמיכה ב'חוק המרכולים': "אני לא מסתכל על זה כאדם מסורתי או דתי. בסופו של דבר האנשים הפשוטים שעובדים ביום שבת עושים את זה כי הם צריכים את הכסף. בהפעלת שירותים בשבת אנחנו לוקחים להם את יום החופש היחיד"

עידן עמדי. צילום: פלאש 90
עידן עמדי. צילום: פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



הזמר הישראלי המוכר עידן עמדי שהתקרב לדת בשנים האחרונות והחל להניח תפילין מידי יום ולשמור שבת, העניק ראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' והביע תמיכה ב'חוק המרכולים' של השר אריה דרעי, ואמר כי הוא מתנגד לפתיחת מרכולים בשבת.

"כאדם מסורתי, מה אתה חושב על שינוי הסטטוס קוו בנוגע לסגירת פיצוציות ומכולות בתל־אביב בשבת?", נשאל עמדי.

"זה לא הוגן שהמקומות האלה יפעלו בשבת" השיב עמדי, "אני לא מסתכל על זה כאדם מסורתי או דתי. בסופו של דבר האנשים הפשוטים שעובדים ביום שבת עושים את זה כי הם צריכים את הכסף. בהפעלת שירותים בשבת אנחנו לוקחים להם את יום החופש היחיד. זה מה שחברה קפיטליסטית ולא הוגנת עושה. אתה מוסיף חטא על פשע ואומר, ניתן לכם על זה 150 אחוז. אתה לא משאיר להם ברירה ולא נותן להם לפעול בהיגיון. לא סתם יש הרבה חילונים שאומרים שזה לא בסדר. זה דווקא לא מציק לי מבחינה דתית, שאנשים יעשו מה שהם רוצים".

עמדי סיפר על ההתקרבות שלו לדת בשנים האחרונות: "אני שומר שבת כבר כמה שנים. 2015 הייתה השנה הכי משמעותית בחיים שלי. הפסקתי את המאבק. באותה שנה הבנתי שאני צריך לשחרר ולאהוב את אלוקים באמת כדי שיהיה נוכח יותר בחיים שלי. הבנתי שהדבר החשוב הוא לא השבת או הכשרות או התפילין, הדבר העיקרי זה העבודה על המידות שלך, בעיקר הגאווה והתנהלות של כעס. המקצוע הזה מביא איתו הרבה ניסיונות, בעגה הדתית. סיטואציות שאתה לא רגיל לפגוש בחיים הרגילים".

למשל?

"התנהלות מול כסף. לדעת לסרב. מציעים לך סכומי כסף גדולים. קמפיינים של אופנה. הלבשה תחתונה. תכשיטים במותג איטלקי. פסטיגלים. השאיפה שלי היא לא לנסוע במרצדס או במחלקה ראשונה אלא לשיר פסקול שאני אהיה גאה בו עוד 50 שנה. הרבה פעמים אומרים שאני פראייר, בעיקר חברים קרובים או משפחה".
עידן עמדי חוק המרכולים שבת התקרבות לדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד