כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סוקולוב יהפוך לרחוב הרב שטיינמן? ומהי הוראת הגר"ח

בכירי עיריית בני ברק נכנסו בשבוע האחרון למעונו של הגר"ח קנייבסקי לקבלת הוראות על הנצחת שמו של מרן הגראי"ל זצ"ל על ידי העירייה הגר"ח הורה כי אין לשנות שם של רחוב הקרוי על שם אדם גדול ולכן לא יוחלף שם הרחוב שלמה המלך. ככל הנראה ישונה שמו של רח' סוקולוב ובו יונצח מרן הגראי"ל

יעקב וירז'בינסקי אצל הגר"ח קנייבסקי
יעקב וירז'בינסקי אצל הגר"ח קנייבסקי



פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל והנצחתו: בכירי עיריית בני ברק, בהם מ"מ ראש העיר אברהם רובינשטיין ומנהל מוסדות ארחות תורה חבר מועצת העיר יעקב וירז'בינסקי נכנסו בשבוע האחרון למעונו של הגר"ח קנייבסקי לקבלת הוראות על הנצחת שמו של מרן הגראי"ל זצ"ל על ידי עיריית בני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"ח הורה כי אין לשנות שם של רחוב הקרוי על שם אדם גדול ולכן לא יוחלף שם הרחוב שלמה המלך - שם ממוקמת הישיבה - לשמו של הגראי"ל. כזכור, במקום הונצח זכרו של מרן הגראי"ל כשהאזור הפך ל'קרית אילת השחר' במלאת השבעה להסתלקותו.

בשל ההוראה, מסתמן כי הרחוב שנותר להחלפה הוא רחוב סוקולוב שלאחר אישור ועדת שמות בעירייה יהפוך לרחוב הרב שטיינמן. כמו כן רחוב המכבים ייקרא על שם מרן הרב עובדיה יוסף. ל'בחדרי' נודע כי ועדת שמות תתכנס מחר, יום ראשון ותדון בנושא וכן ברחוב על שם מרן הרב וואזנר זצ"ל.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי התגלעו קשיים מול משרד הפנים בשינוי שמו של רחוב סוקולוב, המוגדר במדינה כאחד מ"גדולי האומה".. שהחוק אוסר להסיר את שמותם מהרחובות לאחר שנקראו. כזכור לפני שש עשרה שנה, לאחר פטירתו של מרן הגראמ"מ שך, הוחלף שמו של רוב רחוב הרצל בבני ברק לרחוב 'הרב שך'.
רבי אהרן לייב שטיינמן קריאת שם רחוב סוקולוב רבי חיים קנייבסקי שלמה המלך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד