כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מתנגדת לחוק המרכולים: הליכוד נגד השכל

תנועת 'הליכוד' עתרה הבוקר לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסקת חברותה של ח"כ שרן השכל במפלגה - בעקבות התבטאותה • "חוק המרכולים כופה אורח חיים על ציבור שלם"

דודי אמסלם, צילום: Miriam Alster/Flash90
דודי אמסלם, צילום: Miriam Alster/Flash90



לאחר שלא הצביעה בעד חוק המרכולים בקריאה ראשונה ולאחר שהבהירה אמש כי היא מתכוונת לעשות כך גם בהצבעה בקריאה שניה ושלישית, יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, ותנועת הליכוד עתרו הבוקר (ראשון) לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסקת חברותה של ח"כ שרן השכל במפלגה, כך פורסם ב'מעריב'.

על פי הדיווח, העותרים סבורים כי התנהגותה של השכל, שהודיעה כי אינה מתכוונת להצביע עם סיעת הליכוד בכנסת בקריאה שנייה ושלישית בעד הצעת חוק המרכולים, ובכך מתכוונת להפר משמעת קואליציונית, מערערת את יציבותן של הקואליציה ושל הממשלה.

בתגובה אמרה ח"כ השכל כי "חוק המרכולים הוא חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני-חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה".

לדבריה, "הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה. רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים".

היא תקפה את אמסלם ואמרה כי "יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונות, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית"רי, הערכים הליברלים רוויזיונסטים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז׳בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטוריאלי חמור לתנועה שלי".
חוק המרכולים שרן השכל דודי אמסלם הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד