כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חוק המרכולים • החרדים התקפלו: חנויות הנוחות יוחרגו

המפלגות החרדיות התקפלו והסכימו להחריג את חנויות הנוחות מחוק המרכולים, כך סוכם בישיבת ראשי הקואליציה • למרות ההתקפלות, העיר אילת לא תוחרג • באופן רשמי: המפלגות החרדיות טרם אישרו את הסיכום והשר אריה דרעי לא נכח בישיבת ראשי הקואליציה

חוק המרכולים • החרדים התקפלו: חנויות הנוחות יוחרגו



משבר חוק המרכולים: המפלגות החרדיות התקפלו והגיעו לסיכום עם הליכוד על חוק המרכולים, על פיו, חנויות הנוחות יוחרגו מחוק המרכולים, אך מנגד העיר אילת לא תוחרג והמרכולים יישארו סגורים בה.

למרות הסיכום, המפלגות החרדיות לא מאשרות באופן רשמי את הדיווח, וכי שר הפנים אריה דרעי לא נכח היום בישיבת ראשי הקואליציה, מפאת חולשה גופנית.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי סיבת הסכמת המפלגות החרדיות להחריג את חנויות הנוחות היא העובדה שהן פתוחות בתחנות דלק בכל מצב וכי על פי רוב, התשלום על הדלק מתבצע בחנות עצמה - כך שהיא פתוחה בכל מצב.

בתגובה אמר ח"כ יואל חסון כי "אני ‏לא מאמין שחבר כנסת חרדי יצביע בעד "חוק מרכולים" שנותן בסמכות ובידיעה היתר לחנויות נוחות או אחרות להיפתח בשבת".

גם ח"כ זהבה גלאון התייחסה לסיכום ואמרה כי "‏קודם בממשלה מכניסים עז לחוק המרכולים בדמות חיסול חנויות הנוחות, ועכשיו הם מוציאים את העז וקוראים לזה פשרה. החוק עדיין הולך לפגוע בזכות הבסיסית של כל אזרח לקבוע את אורח חייו בשבת, וה"פשרה" הזו לא תשנה זאת".

המתקפה באה גם מכיוון נוסף. בקואליציית שבת שוויון תקפו בחריפות את ראשי הסיעות החרדיות והדתיות ואומרו כי הקואליציה קיימה "מכירה פומבית הפוכה" ומכרה את השבת עקרונותיה וסמלה ההיסטורי למרכיבים בקואליציה המפעילים במחיר השבת.

רועי לחמנוביץ מנכ"ל קואלציית שבת שוויון הוסיף כי "חוק וירטואלי, שאמור להיות מקודם על ידי דורשי טובת השבת, שלא ישנה כהוא זה בתמונת השבת בישראל מוסיף חטא על פשע ומציג את השבת כסחורה הנמכרת בשוק ושניתן לספסר בה. יש כאן התעלמות מוחלטת מועסקים קטנים, מעובדים שירצו לעבוד בתחומים שהוחרגו ובעיקר זילות השבת ורצון להניחה בקרן זווית".

לדבריו, "לו דרעי ליצמן וגפני היו פועלים לחוקק את אמנת גביזון-מדן כחוק השבת הייתה השבת מבוצרת , נשמרת ויוצרת חיבור בין כלל החברה בישראל ומעל לכול מצמצמת את חילול השבת ורמיסתה".

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נמסר: "ההתקפה של ראש העיר אילת על חוק המרכולים איננה מוסברת. באילת יש חוק עזר עירוני משנת 1978 שאוסר פתיחת עסקים בשבת. החוק החדש לא נועד לכפות נוהג חדש, אלא להסדיר את סמכותו של שר הפנים בנושא".
חוק המרכולים יהדות התורה אילת חנויות נוחות החרגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד