כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יאוש בצרפת: "בקרוב לא יהיו יהודים במדינה"

"בקרוב לא יהיו יהודים בצרפת", כך פותח האתר המפורסם RT את הכתבה על מצב היהודים בצרפת. "התקיפות האנטישמיות שכבר נפוצות מאד בקרב יהודי צרפת יחריפו בעקבות ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל בחודש שעבר" • ראש ממשלת צרפת הודה: "במדינה שלנו האנטישמיות חיה ומושרשת"

יהודים בצרפת בתשעה באב. צילום: פלאש 90
יהודים בצרפת בתשעה באב. צילום: פלאש 90



"בקרוב לא יהיו יהודים בצרפת", כך פותח האתר המפורסם RT את הכתבה על מצב היהודים בצרפת. "התקיפות האנטישמיות שכבר נפוצות מאד בקרב יהודי צרפת יחריפו בעקבות ההכרה של הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל בחודש שעבר", נכתב.

"כל יום יש לנו אנשים שנפגעים, כל יום יש לנו אנשים שמותקפים מילולית", אמר לאתר ריקארד אביטבול, נשיא הקונפדרציה של יהודי צרפת וידידי ישראל, "אנחנו יכולים להיפגע מהמילים, אבל כשאנחנו נפגעים בסכין, אקדח, אתה לא יכול להגיד שלא איכפת לך".

ההתקפות על הקהילה היהודית זינקו באופן דרמטי בשנת 2015, כאשר רשמית אירעו 808 פיגועים אנטישמיים. מספר המקרים בפועל הרבה יותר גבוה, מאחר ולא כל הקורבנות הגישו תלונות רשמיות.

אף שמספר פיגועי הטרור נגד יהודים ירד ב-2016, על פי הערכות של SPCJ - ארגון ההגנה על הקהילה היהודית בצרפת, עלו מספר התקיפות האלימות נגד יהודי צרפת באותה שנה - 335 במספר. הירידה בפיגועי הטרור נובעת בחלקה מהצעדים הביטחוניים המשופרים שהובאו לאחר הפיגועים של נובמבר 2015, שבהם נהרגו 130 איש, מה שהוביל את צרפת להכריז על מצב חירום למשך שנתיים.

"אחת מכל ארבע פעולות גזעניות שבוצעו בצרפת ב-2016 היו נגד יהודים, בעוד שהיהודים מייצגים פחות מאחוז אחד מהאוכלוסייה", כך מתפרסם בדו"ח של הארגון להגנה על יהודי צרפת שפורסם באוקטובר האחרון.

"מעשים אנטישמיים שבוצעו בצרפת הם תופעות מקומיות של מוסלמים נגד יהודים, ומספר היהודים שעוזבים את צרפת או חושבים לעזוב את צרפת למדינות אחרות, ממשיך לעלות" נאמר עוד בדו"ח.

גל האירועים האנטישמיים החל ב -9 בינואר 2015, לאחר ש-29 בני אדם נלקחו בני ערובה בסופרמרקט כשר. בסוף המצור של המחבל הוצאו להורג ארבעה יהודים, האלימות הביאה לעזיבה המונית של יהודים מצרפת.

בשנת 2015, כמעט 8,000 יהודים עזבו ועוד 5,000 עזבו בשנת 2016. בסך הכל, בעשור האחרון, למעלה מ-40,000 יהודים היגרו מהמדינה - עשרה אחוזים מתוך כ 465,000 יהודי צרפת.

מלבד החששות הביטחוניים המובהקים, היהודים הצרפתים מרגישים שהם לא חלק מהחברה הצרפתית, בעוד שאחרים חוששים מאובדן הזהות שלהם.

"בעוד כמה עשורים לא יהיו יהודים בצרפת, ויש גם בעיה באירופה", אמר אביטבול. "אין כמעט יהודים עכשיו, הם עוזבים, זה נורא מה אני אגיד, אבל אירופה ממשיכה את מה שהיטלר עשה במלחמה, רק שאירופה עושה את זה בצורה של שלום".

חברי הקהילה היהודית תיארו את חוויותיהם ופחדיהם המתמשכים לצוות התקשורת של RT שביקר בפרבר פריזאי של סן סאן דניס, לשעבר ליבה של הקהילה היהודית בצרפת. "הותקפתי באכזריות על ידי אדם עם מאצ'טה כי אני יהודי", צוטט אחד הקורבנות.

"איסלאמיסטים קיצוניים תקעו לי סכין בחזה, אני מאוד פוחד על המשפחה שלי ועל עצמי", אמר אדם נוסף, "כל יום אנחנו מותקפים, הם נהנים מזה", סיפרה אחת מחברות הקהילה היהודית.

"אני פוחד לצאת החוצה ולהראות את הפנים שלי, אני נאלץ ללבוש מדי יום כובע כדי להסתיר את הכיפה שלי", סיפר יהודי אחר.

בחודש שעבר הודה ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ על היקף הבעיה. "במדינה שלנו האנטישמיות חיה. זה לא חדש, זה עתיק. זה לא שטחי, הוא מושרש והוא חי", אמר אדוארד פיליפ בדצמבר.

"האנטישמיות מסתתרת תמיד מאחורי מסכות חדשות, ומנסה להצדיק את עצמה מסיבות מגוונות, אידיאולוגיה של שנאה נמצאת כאן, היא נוכחת, וזה גורם ליהודים צרפתים לעשות עלייה", אמר פיליפ.

הצהרתו של ראש הממשלה הגיעה כמה ימים אחרי שדונלד טראמפ קיבל את ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל - מהלך שהוביל להפגנות אנטי-ישראליות ברחבי אירופה, והניח את הקרקע למתקפות אנטישמיות נוספות. כמה עצרות אנטי-ישראליות כבר התרחשו בפריז בעקבות החלטתו של טראמפ על ירושלים.
צרפת אנטישמיות יאוש תקיפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד