כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דחיית המלצות המשטרה: בשורות טובות לנתניהו

לא צריך להפריז בעוצמתה של הבשורה - אך בעידן בו עיקר המאבק הוא על השיח הציבורי, הדחייה במועד הגשת המלצות המשטרה, ועמדת היועמ"ש כי יש צורך בהשלמות נוספות - נותנת לנתניהו חצי שנה של נחת מול המשטרה

המפכ"ל אלשיך, רוה"מ נתניהו ושר לב"פ ארדן. צילום: דוברות המשטרה
המפכ"ל אלשיך, רוה"מ נתניהו ושר לב"פ ארדן. צילום: דוברות המשטרה



ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מהיועמ"ש מנדלבליט, חצי שנה של אורך נשימה, במהלכה לא יפורסמו המלצות המשטרה. מעבר להליך עצמו, שכאמור נדחה בכמה חודשים טובים, בעקבות בקשת מנדלבליט מהמשטרה לבצע השלמות חקירה - נתניהו גם מרוויח ברמה הציבורית, מההחלטה הזו של מנדלבליט - שתזרע עוד ספק וחוסר בהירות הנוגע למסקנות המשטרה בעניינו של נתניהו.

בשלב זה, על אף תדרוכי המשטרה כי החומרים שבידיהם אחר החקירות והמסקנות שיש לגביהם עומדים בעינם ועדיין המלצתם הצפויה היא כי יש להגיש כתב אישום, המסר העולה מעמדת היועמ"ש והפרקליטות - שיש עדיין צורך להשלים חומרים, לאסוף עוד ראיות וגם לחקור שוב את ראש הממשלה - שההמלצות עליהן מדברים במשטרה אינן סוף פסוק, בטח לא בשלב זה.

עצם זה שמנדלבליט דחה את עמדת המשטרה כי החקירה הסתיימה וניתן כבר לפרסם המלצות - זוהי כבר רוח גבית לקולות המצדדים בתקשורת ובעם, בעד חפותו של ראש הממשלה.





כזכור, במהלך סוף השבוע פורסם, כי סיכום חקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי 1000 ו-2000, צפוי להתארך מעבר לצפוי. על פי ההערכות החדשות, ההמלצות יוגשו רק סביב חג הפסח. זאת, מאחר ונדרשות השלמות חקירה בארץ ובחו"ל וייתכן שנתניהו יזומן לחקירה בפעם השמינית.

על פי הפרסום של משה נוסבאום בחדשות 2, ישנה מחלוקת בנוגע למועד פרסום ההמלצות בתיקי 1000 ו-2000 בין פרקליטות המדינה לבין מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.

במשטרה סבורים כי ניתן לסיים את השלמת החקירה תוך שבועות, אולם בפרקליטות מעריכים שיידרשו כמה חודשים לביצוע ההשלמות וסיכומי התיקים. יחד עם זאת, שני הצדדים מתדרכים ומעדכנים כי חקירות נתניהו אינן תקועות, וכי אין בהשלמות הנדרשות בכדי לשנות את הראיות שמגבשות תשתית להעמיד לדין את נתניהו.

עוד יצויין כי על פי דיווח היום (ראשון) באתר news1, ראש אגף החקירות החדש ניצב גדי סיסו, המחזיק עתה בתיקי החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, דורש לבדוק בעצמו ומחדש ראיות ועדויות, בטרם יוגשו סיכומי החקירה - ומסיבה זו, בעיקר, לא הוגשו סיכומי החקירה בתיקים אלה.

על פי הדיווח, סיסו דבק בעמדת היועמ"ש ופרקליטים המלווים תיקים אלה, לפיה: לא ניתן להוכיח עבירות שוחד, אלא לכל היותר עבירה על חוק המתנות - בניגוד לדעתו של קודמו ניצב מני יצחקי שסיים את תפקידו במשטרה לפני שלושה שבועות.

חשוב לציין כי מי שייקבע בסופו של דבר, האם לקבל את המלצות המשטרה, והאם להגיש כתב אישום, יהיו אך ורק הפרקליטות ובעיקר היועץ המשפטי לממשלה.
חקירות נתניהו המלצות המשטרה אביחי מנדלבליט ניצב גדי סיסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד