כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שר סורי הודח בעקבות פגישה עם עיתונאי ישראלי

ג'ונתן ספייר בריטי בעל אזרחות ישראלית, נסע לסוריה כמה פעמים, ונפגש עם שר ההסברה מוחמד ראמז טורג'מן. בעקבות הפגישה הודח השר

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



ג'ונתן ספייר ישראלי עם אזרחות בריטית, נסע לסוריה כמה פעמים, ואף נפגש עם שר בממשלת אסד. ספייר היה בקבוצת עיתונאים שהגיעה לפגוש את שר ההסברה מוחמד ראמז טורג'מן בנסיעה האחרונה שלו לפני מספר חודשים לסוריה.

השר טורג'מן שהודח התעקש שלא היה לו מושג שספייר הוא ישראלי. העיתונאי, ג'ונתן ספייר, סיפר ל"טיימס אוף ישראל" כי הוא נפגש פעמיים עם טורג'מן, כחלק מקבוצה, במהלך מסע שערך לאחרונה לסוריה.

ספייר אמר "פגשתי את מוחמד טורג'מן כחלק מקבוצה בשתי הזדמנויות במהלך הטיול, הביקור התארגן בשיתוף פעולה עם משרדו, מה שהופך את השר, אני מניח, לאחראי באופן רשמי".

לטענת העיתון אל-ערבייה, לאחר שספייר פרסם בתקשורת את דבר כניסתו לסוריה, בסוריה נדלקו אורות אדומים, מה שגרם לאסד להדיח את טורג'מן.

השר המודח טען כי ספייר נכנס לסוריה עם דרכון בריטי, ועמד על כך שהוא לא ידע שהוא ישראלי, עם זאת, גורמים ממשרדו של טורג'מן הגיבו כי הוא הודח מאחר וחיפוש קליל באינטרנט היה חושף בקלות שספייר ישראלי.

בנוסף אסד פירק את ממשלתו ביום שני האחרון, והחליף גם את שרי הביטחון והתעשייה.

ספייר סיפר כי הצליח להגיע לשטח שבשליטת סוריה, שם הוא יכל אפילו לראיין כמה שרים, על ידי הצטרפות למסע תעמולה מטעם הממשלה.

ספייר אמר בראיון כי העובדה שהזהות הישראלית שלו לא נחשפה באף שלב, נובעת מ"חוסר יכולת מצד השלטונות הסוריים לגלות אפילו דברים קלים, הם מדברים על זה כל כך הרבה שהם לא מבינים איך מסתנן ישב לידם", הוא הוסיף.

הוא הודה שהוא סיכן את חייו, "טוב, זה ברור שזה טיפשי, אבל כל כתבי המלחמה מסכנים את חייהם, ישראלים או לא, אני עשיתי את זה, אנשים עושים את זה, ברמה מסוימת, זה שווה את זה, כי אני חושב שהסיפור הסורי הוא סיפור החדשות המרכזי של המאה האחרון".

ספייר היה בסוריה כשמונה עד תשע פעמים ובעיראק חמש עד שש פעמים בשנים האחרונות, בדרך כלל במשך כשבועיים. מחצית מהזמן הזה, הוא אומר, הוא נמצא באזורים הכורדים - שם הוא מקובל.
עיתונאי סורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד