י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ה'ממשיך' גם באיצקוביץ: הבן רבי שרגא ישב על מקום אביו

בנו של מרן הגראי"ל, הגאון רבי שרגא שטיינמן, כובד להמשיך את דרך אביו בבית הכנסת איצקוביץ

הגאון רבי שרגא שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי שרגא שטיינמן. צילום: שוקי לרר



קשר מיוחד היה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לבית הכנסת 'תפארת צבי' איצקוביץ - השטיבלא'ך המפורסמים ביותר בעולם - במרכז העיר בני ברק, בצומת הרחובות רבי עקיבא - הרב שך בעיר התורה והחסידות.

במשך שנים רבות היה מתפלל בתפילת הנץ בבית הכנסת, הן בימות החול והן בשבת, עד שהחל להתפלל בביתו. גם כשהתפלל בבית לא היה אומר 'מגן אבות' בליל שבת, שכן אין זה מנין קבוע, בהרגישו קשר עדיין לאיצקוביץ.

מאז פטירת הרב אורדנטליך, רב בית הכנסת, כיהן הגראי"ל כרב הבלתי רשמי של המקום ובכל השאלות שהיו מתעוררות בבית הכנסת היה מכריע הגראי"ל. אחת מההכרעות המפורסמות שלו, הייתה שלא לערוך מניינים בשבת בבוקר, לאחר זמן קריאת שמע.

הגראי"ל היה מגיע תדיר לאירועים בבית הכנסת הסיומי מסכתות, הכנסות ספרי תורה, והאחרון שבהם חנוכת האגף החדש שנבנה מתחת בית הכנסת.

עם סיום ימי השלושים ביקש מנהל עמותת בית הכנסת, הרב נחום גליק, מבנו של מרן הגראי"ל, הגאון רבי שרגא שטיינמן שימשיך את דרך אביו בבית הכנסת, ואכן בשבת בבוקר בתפילת שחרית בוותיקין הגיע לבית הכנסת בנו של הגראי"ל בבית הכנסת, הוציאו את הכסא עליו ישב מרן זצ"ל עם הסידור עמו היה מתפלל והושיבו את הגר"ש שטיינמן על מקום אביו.

הגר"ש קיבל מפטיר עם הכרזה לראשונה של "מורינו רבי שרגא נח בן מורינו רבי אהרן יהודה לייב".

אחרי התפילה עברו כל הקהל בפני הרב, לברך ולהתברך בברכת גוט שאבעס.

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מיד בסיום השבעה מונה הגאון רבי שרגא לממשיך אביו בהנהגת מוסדות 'ארחות תורה' ברחבי הארץ, כעת נוסף למינוי גם בית הכנסת איצקוביץ.
הרב שרגא שטיינמן בית הכנסת איצקוביץ מממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד