כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרוב לחוק המרכולים שוב מוטל בסכנה • ח"כ נוסף יושב שבעה

חוק המרכולים שמוביל שר הפנים דרעי לסגירת בתי עסק בשבת, צפוי להגיע היום למליאת הכנסת לחקיקה סופית, למרות שהרוב הקואליציוני כרגע אינו מובטח ואף עומד על חודו של קול • ח"כ נוסף מהקואליציה יתיישב היום שבעה ולא יוכל להגיע

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



ההצבעה על חוק המרכולים תתקיים היום (שני), למרות הרוב הקואליציוני הדחוק והחשש שההצעה לא תעבור. כך הוחלט בהנהלת הקואליציה.

הלילה נפטרה מרת אלישבע וגנברג ע"ה, אמו של ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי'. בעקבות כך הוא צפוי להיעדר מההצבעה ולהתקזז עם ח"כ יוסי יונה מהאופוזיציה שיושב אף הוא שבעה על פטירת אחיו ז"ל, כחודש לאחר פטירת אביו ז"ל

בעקבות היעדרותו הצפויה של יוגב, קודם לכן היום שקלה הקואליציה לדחות גם הפעם את ההצבעה על הצעת החוק, כפי שאירע בדקה ה-90 בשבוע שעבר שהמפלגות החרדיות הודיעו על דחיית ההצבעה בשבוע וזאת בשל החשש להיעדר רוב קואליציוני. אולם כאמור, הקואליציה החליטה לקחת את הסיכון ולהעלותו הערב להצבעה.

להיעדרותו של יוגב מצטרפת הימנעותה הצפויה של חברת הכנסת שרן השכל מ'הליכוד' שהבהירה כי כפי שעשתה בקריאה ראשונה - כך גם הפעם בהצבעה בקריאה שניה ושלישית - היא מתכוונת להימנע ולהפר את המשמעת הקואליציונות. 

כזכור, הסדק הקואליציוני נפער בעקבות מרדנותה של סיעת 'ישראל ביתנו' שהעומד בראשה שר הביטחון אביגדור ליברמן הכריז מהרגע הראשון כי סיעתו תתנגד בהצבעה על חוק המרכולים, הן בקריאה ראשונה והן בקריאה שניה ושלישית.

סימני שאלה עולים גם סביב הצבעתה של חברת כנסת אורלי לוי אבקסיס שפרשה מסיעת 'ישראל ביתנו', שנמנעה בהצבעה בקריאה ראשונה וכעת מופעל עליה לחץ מכיוונן של המפלגות החרדיות - במטרה שתמנע גם הפעם. סימן שאלה נוסף עולה סביב הצבעתה של חברת הכנסת טלי פלוסקוב מ'כולנו' ראש עיריית ערד לשעבר.

בשלב הזה אין רוב קואליציוני מובהק שיתמוך בהצעת חוק המרכולים ועל פי החישובים המצב כעת הוא רוב על חודו של קול או תיקו בין הקואליציה לאופוזיציה.

כזכור, בשבוע שעבר ההצבעה נדחתה בעקבות היעדרותם של שניים, השר דוד אזולאי ששהה בבית החולים לאחר טיפול רפואי וח"כ יהודה גליק שישב שבעה על רעייתו המנוחה.

סביב השניים פרצו סערות תקשורתית הקשורות ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי מוביל חוק המרכולים. הראשונה פרצה לאחר שנודע כי דרעי בדק היתכנות הלכתית להביא את גליק להצבעה בעיצומה של השבעה.

הסערה השניה פרצה לאחר שדוברי השר דרעי הפיצו כי השר אזולאי צפוי להתפטר מתפקידו כח"כ לטובת בנו ינון שיכנס תחתיו. אזולאי הכחיש את הפרסום וגרר למבוכה רבה בש"ס.
חוק המרכולים שרן השכל מוטי יוגב הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד