כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דיווח: חתנו היהודי של טראמפ ביצע עסקת ענק בישראל לפני ביקורו

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', ג'ארד קושנר קיבל כ-30 מיליון דולר מחברה ישראלית מוכרת להשקעה בחברה שלו זמן קצר לפני הביקור שלו יחד עם חמיו הנשיא טראמפ בישראל • עורך דינו: "הקישור בין ביקוריו במזרח התיכון לחברת קושנר או לעסקיו הוא קשקוש גמור ואין כאן בכלל סיפור"

קושנר עם טראמפ ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע''מ
קושנר עם טראמפ ונתניהו. צילום: קובי גדעון, לע''מ צילום: קובי גדעון, לעמ



בחודש מאי האחרון, ליווה ג'ארד קושנר את חמיו הנשיא טראמפ, למסע הדיפלומטי הראשון שלו לישראל, כחלק ממשימתו להשיג שלום במזרח התיכון.

זמן קצר לפני כן, קיבלה חברת הנדל"ן המשפחתית של קושנר, השקעה בסך כ-30 מיליון דולר, מחברת 'מנורה' מבטחים, חברת ביטוח והשקעות ואחד המוסדות הפיננסיים הגדולים בישראל. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

העסקה, שלא פורסמה לציבור, הניבה הון משמעותי חדש וגדול ל-10 מתחמי דירות במרילנד ארה"ב בשליטת החברה של מר קושנר. בהמשך מר קושנר מכר חלקים מעסקיו, מאז נכנס לעבודת הבית הלבן בשנה שעברה. אך עדיין יש לו סכומים באימפריה המשפחתית - כולל בנייני דירות בבולטימור.

עסקת 'מנורה' היא העסקה הפיננסית האחרונה בין עסקיו המשפחתיים של מר קושנר ושותפים ישראליים, ביניהם אחת המשפחות העשירות ביותר במדינה ובנק ישראלי גדול (הפועלים) נגדו מתנהלת חקירה פלילית בארה"ב.

ה'ניו יורק טיימס' מציין, כי על פניו לא נראה שהעסקאות השונות מפרות חוקי אתיקה פדרליים, ואין שום ראיות לכך שקושנר היה מעורב באופן אישי בתיווך העסקאות המדוברות.

אבל העסקה באביב האחרון ממחישה כיצד היחסים הפיננסיים הנרחבים של קושנר עם ישראל ממשיכים להעמיק, בד בבד עם תפקידו המדיני הבולט במזרח התיכון. הטיימס מנתח, כי הקשרים עלולים לערער את יכולתה של ארצות-הברית להיראות כמתווכת עצמאית באזור, לאחר שממשל טראמפ כבר הדליק את המתיחות שם, כאשר אמר בחודש שעבר כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל ויעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.

ראג' שאה, סגן דוברת הבית הלבן, הגיב על הפרסומים ואמר כי "ממשל טראמפ מאמין בעבודה שג'ארד עושה בלהביא הסכם שלום, והוא עומד בכל חוקי האתיקה ולעולם לא יעמיד את עצמו או את הממשל בסכנה".

כריסטין טיילור, דוברת החברה של קושנר הגיבה כי "לחברה יש שותפים מכל העולם, והחברה אינה עושה עסקים עם ממשלות זרות, מנגד אינה שוללת עשיית עסקים עם חברה זרה רק בגלל שג'ארד עובד עם הממשלה של אותה חברה".

"חברת מנורה היא המנהלת הגדולה של קרנות הפנסיה בישראל, ועשתה מספר רב של עסקאות נדל"ן כאלה ואחרות, כולל כמה בארה"ב" אמר מנכ"ל 'מנורה', רן מרקמן שמכהן כמנהל הנדל"ן של החברה, לדבריו מעולם לא פגש את מר קושנר במשא ומתן בעסקאות בין החברות, הוא עבד עם לורן מוראלי, נשיא החברה של קושנר.

"העסקה לא נעשתה בגלל מה שמכונה קשרים של ג'רארד קושנר או דונלד טראמפ", הבהיר מרקמן. "הקשר לנשיא לא היתה שום בעיה, זה לא גרם לנו לעשות את העסקה, וזה לא גרם לנו לא לעשות את העסקה".

מהבית הלבן נמסר כי "קושנר מוודא כל הזמן כי הוא עומד בכל כללי האתיקה כדי להבטיח שהוא אינו מעורב בשום דבר שנוגד את האינטרסים של ארה"ב".

אייב די. לואל, עורך דינו של קושנר הגיב "ג'רארד קושנר לא היה מעורב בשום פעילות או מיזם של חברת "קושנר קומפניס" מאז לפני ההשבעה של חתנו הנשיא טראמפ, יש לו הסכם אתיקה והוא מציית לו במלואו, הקישור בין ביקוריו במזרח התיכון לחברת קושנר או לעסקיו הוא קשקוש גמור ואין כאן בכלל סיפור".
מנורה מבטחים גארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד