י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

באישון לילה: המשטרה פרצה לבתי סיקריקים ועצרה אותם

לפחות שלושה נעצרו הלילה בירושלים, לאחר שעל פי החשד התנכלו לחנות מחשבים שאינה נושאת כשרות של ארגון 'חותם' • מהארגון מסרו ל'בחדרי חרדים' כי "בעקבות הסרת הכשרות מצד בעלי העסק, נערכו הפגנות של מקומיים, ללא שום קשר לארגון"

הפשיטה והמעצרים הלילה. צילום: חיים גולדברג
הפשיטה והמעצרים הלילה. צילום: חיים גולדברג



מזכיר ה'ועד לטוהר המחנה' נעצר הלילה (שני), יחד עם שניים נוספים בחשד להתנכלות לחנות מחשבים ממנה הוסר הפיקוח.

בחנויות מחשבים לגלישה בשכונות החרדיות, ישנם כאלה עם חותם של כשרות ופיקוח. בשכונת בית ישראל החליטו בעלי חנות מסוימת להסיר את הפיקוח, אולם חלק מהמקומיים לא השלימו עם ההחלטה, כעסו והפגינו נגד העסק ואף גרמו לו לנזקים.



המעצרים הלילה בירושלים. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

מהפרטים שהגיעו עד כה ל'בחדרי חרדים' עולה, כי במהלך הלילה ביצעו שוטרי ימ"ר ירושלים לפחות שלושה מעצרים של חשודים בהשתתפות בהפגנות ונזקים שנגרמו לחנות מחשבים בשם "קומפיושר" ברחוב העמלים בבית ישראל, שהפיקוח מטעם הוועד לטוהר המחנה הוסר ממנה.

כוחות המשטרה פשטו הלילה על בתיהם של חשודים המתגוררים בשוק מאה שערים, בהר"ן, יחזקאל, מלכי ישראל ורחוב עמוס - בחלק מהכתובות נעצרו חשודים.

בין היתר פשטו חוקרי המשטרה גם על משרדי 'ועד לטוהר המחנה', היות ובראשית 2017 הוציאה האגודה תקנון לאינטרנט קפה במגזר החרדי, שיעמדו תחת פיקוחה ויקבלו את אישורה לפעולתם. מהחנות בשכונת בית ישראל, הוסרה ההשגחה לאחר שבעליה חשבו שזו הוצאה מיותרת, ובעקבות כך נערכו הפגנות מחוצה לה על ידי מקומיים. בעקבות כך, בדקו חוקרי המשטרה האם נותן הכשרות קשור לתקיפה.

"אין קשר בין טוהר המחנה להפגנות, אנו משמשים כמפקחים בלבד באמצעות ארגון חותם הפועלים בערים ירושלים, בית שמש, ביתר עילית, אלעד ובני ברק" אמרו בארגון ל'בחדרי חרדים' והדגישו כי מזכיר הארגון מירושלים אין לו שום קשר להפגנות. "בעקבות הסרת הכשרות מצד בעלי העסק, נערכו הפגנות של מקומיים, ללא שום קשר לארגון חותם".

'בחדרי חרדים' פנה למשטרת ירושלים לקבלת תגובה, לכשתתקבל נפרסמה במלואה.









לפני כ-11 חודשים, בפברואר 2017 נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי נעצר פעיל האגודה למען טוהר המחנה, בחשד שהיה מעורב בהטמנת כמה שקיות עם סמים במזוודות של בני הזוג פנחס וחני וילר ששהו באוקראינה, בעת שהיו בדרך לשדה התעופה בכוונה לשוב לישראל. החשד התברר כשגוי, וכנובע משקרים של עד מדינה שגוייס באותה פרשה ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום בין היתר על שיבוש הליכי חקירה.

בחיפוש שנערך באותה העת במשרדי הועד לטוהר המחנה, נמצאו פנקסים ובהם רישומים ושמות של אנשים הקשורים לפגיעות בתחום הצניעות בתוך המגזר החרדי, שמרבית המקרים לא דווחו למשטרה. ב'טוהר המחנה'ש המוכרת יותר בשם 'משמרת הצניעות' טענו כי המקרים שלא דווחו - אין עליהם חובת דיווח ובדרך כלל הנפגעים לא רצו להתלונן, בחלק מהמקרים היה מדובר במעשים האסורים מצד ההלכה אולם מבחינת החוק לא מדובר בעבירה.

בעקבות החרמת המסמכים נעצרו למעלה מ-20 עצורים מקרב המגזר החרדי, אך מרביתם שוחררו ונגד אחד מהם, רב בישיבה, הוגש כתב אישום על עבירות חמורות ואסורות שביצע בתלמידו. כפי שדווח בזמנו ב'בחדרי', בין העצורים היו כאלו שסיפקו מידע לטוהר המחנה או שהם עצמם היו קרבנות עבירה.
ארגון חותם הוועד לטוהר המחנה מעצרים חנות אינטרנט מחשבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד