י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: מקלב לא נקם אבל איחל הצלחה לליכוד

הח"כ הנמרץ הציג הבוקר בפתח ישיבת ועדת המדע בראשה הוא עומד את סדר היום והתייחס להצעה שירדה מסדר יומה של הוועדה, אותה ביקשה הח"כית הסוררת מ'הליכוד' להסיר • צפו בתיעוד

מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



האם ח"כ אורי מקלב נוקם בח"כית שרן השכל על רקע התנגדותה לתמוך בחוק המרכולים? בשעה זו, דן בית הדין העליון של 'הליכוד' בבקשת יו"ר התנועה ח"כ דוד אמסלם להסיר את חברותה של השכל במפלגה, זאת לאור התנגדותה לתמוך בחוק המרכולים שמובל על ידי המפלגות החרדיות וצפוי לעלות היום להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

בעקבות הדיון של השכל היא נאלצה להיעדר מדיון שקיים ח"כ מקלב בוועדה שבראשותו – המדע והטכנולוגיה, על הצעת החוק שיזמה - 'מתן שירות באמצעות דואר אלקטרוני'. למרות שהשכל ביקשה ממקלב לדחות את הדיון למועד אחר – מקלב התנגד, פתח ונימק את עמדתו, ואף תקף את השכל וטען כי היא לוקה מחוסר הבנת חוק המרכולים. צפו בתיעוד הווידאו.



"התראיינתי באולפן ynet ושאלו אותי אם אדון היום בהצעת החוק של חברת הכנסת שרן השכל או שאני אעניש אותה על כך שהיא אמרה שלא תצביע יחד עם הקואליציה על חוק המרכולים", אמר מקלב בפתח הדיון הבוקר, "יכול להיות שאם הייתי דן בענישה או בהתנהלות ההדדית של שותפות, יכול להיות שהייתי צריך לשקול את הדבר הזה – שותפות זו שותפות, במיוחד שאנחנו גם חלוקים על הבנת החוק".

מקלב ניצל את הבמה וטען כאמור כי השכל לא מבינה את חוק המרכולים וכי היא מטעה את הציבור בשקרים: "יש אנשים שמבינים את החוק אך אבל מתנגדים לו, אבל מי שמתנגד לחוק בגלל שחוק המרכולים אוסר בתי קפה ומסעדות בשבת – וכפי שהיא אמרה, 'מצביעי הליכוד אוהבים ללכת לבית הכנסת בשבת בבוקר ולאחר מכן לבתי קפה', ראשית, אני לא מכיר הרבה מצביעי ליכוד שהולכים לבית הכנסת ולאחר מכן לבתי קפה, גם אלו שהולכים לבתי קפה – החוק לא אוסר אותם, יש כאן בעיה בהבנת בחוק, ולהתנגד אליו לפני שמבינים אותו – זו בעיה, בפרט שגם לא מתנהלים כמו שקואליציה צריכה להתנהל וכמו שמפלגה צריכה להתנהל".

"אבל האמת היא כזו", הוסיף מקלב בדבריו למשתתפי הדיון, "אנחנו לא נדון בחוק של שרן השכל, מהסיבה, שהיא ביקשה לא לדון בחוק הזה. היא ביקשה לדחות את הישיבה, אבל לא נעניתי לפניה שלה, מכיוון שאני דן בהצעת החוק של ח"כ דוד ביטן שהיא ההצעה הראשונית".

לסיום הוסיף מקלב בציניות: "מכיוון שבית הדין של הליכוד מקיים דיון בעניינה של שרן השכל, ככה אמרו לי וככה היא אמרה, אני מאחל לבית הדין של הליכוד בהצלחה".
אורי מקלב חוק המרכולים שרן השכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד