י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

זעזוע: תיעוד ממסע ההתנכלות של אנשי הפלג לראש ישיבת 'בית מתתיהו'

בימים האחרונים עובר הגר"ב ויסבקר מסע הטרדות מאנשי הפלג לאחר שישיבת 'בית מתתיהו' פרסמה מודעה בה נכתב כי הגר"ג אדלשטיין עמד לימין הישיבה לצד הגרא"מ שך מאז הקמתה • הגר"ב ויסבקר למטריד: "אני הבאתי את הגר"ש אוירבך ל'קול תורה'. למה משכו אותו"

הגר''ג אדלשטיין אצל הגרא''מ שך. ברקע הגר''ב ויסבקר
הגר''ג אדלשטיין אצל הגרא''מ שך. ברקע הגר''ב ויסבקר



חציית כל קו אדום: בעיתון 'יתד נאמן' התפרסמה מודעה מטעם ישיבת 'בית מתתיהו' על ההספדים שנערכים בישיבה על פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. במודעה נכתב כי "מרן הגראי"ל זצוק"ל עמד לימין הישיבה מאז היווסדה עם מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ויבלחטו"א מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א".

המודעה הכעיסה כנראה גורמים בפלג, וראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגר"ב ויסבקר החל לעבור מסע הטרדות של אנשים בפלג. באחת השיחות, שנחשפת ב'בחדרי חרדים', מציג עצמו אחד מאנשי הפלג בשם בדוי כאביו של תלמיד שלמד בעבר בישיבה (השם הושמט מההקלטה), כשהוא משקר בחוצפה ועזות מצח את הגר"ב וייסבקר ואומר לו כי לפני ששלח את בנו לישיבת 'בית מתתיהו' הוא הגיע להתייעץ עם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, והגרי"ג אמר לו שלא ישלח את בנו ל'בית מתתיהו', וכי "תמיד הגרי"ג דיבר נגד הישיבה.

איש הפלג אף אומר בחוצפתו לגר"ב ויסבקר כי "הוא היה בהלם מכך ששמו של הגרי"ג אדלשטיין הופיע במודעה כאחד ממייסדי הישיבה, בעוד שהישיבה בשיטת העיון".

הגר"ב ויסבקר, שהיה בטוח כי הוא מדבר עם אביו של תלמידו, אומר לו בסבלנות כי מעולם לא שמע שהגרי"ג יעץ שלא לשלוח לישיבת 'בית מתתיהו' ואף בנו של הגרי"ג, הגאון רבי צבי יהודה לקח שני חתנים מהישיבה. הגר"ב אומר כי בפתיחת הישיבה, הם ביקשו מהגרא"מ שך זצ"ל, מהגראי"ל שטיינמן זצ"ל ומהגרי"ג אדלשטיין שיבחלט"א שיהיו מחברי העמותה.

בהמשך השיחה מוכיח הגר"ב את הדובר - אותו כאמור חשב לאבי תלמידו - מדוע הוא מכניס את ראשו בנושא ומדוע אינו מציית לדעת רוב גדולי ישראל. "מה תענה בבית דין של מעלה", מוכיח אותו הגר"ב.

איש הפלג מנסה לשכנע את הגר"ב מדוע אינו משתייך לדעת הפלג והגר"ב מוכיחו על התערבותו בנושא

עוד חשף בפניו הגר"ב ויסבקר כי עשה מאמצים רבים בנושא וכי הגיע עם ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש לבית מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ושאלו האם האם יוכלו ללכת לביתו של הגר"ש אוירבך ולהציג בפניו את הדברים, וכשקיבלו את רשותו של הגראי"ל עשו זאת והדבר לא הועיל.

הקלטת השיחה והתמליל:



הדובר: "מדבר אבא של... בקשר למודעה על ההספדים על ראש הישיבה זצוק"ל, הזדעזעתי קצת ממה שהכניסו את את רבי גרשון אדלשטיין למודעה שם שהוא היה לימין הישיבה. יש לי שאלות. א. הקו של הישיבה זה לומדע'ס ורבי גרשון תמיד היה יצא מאד מאד נגד הלומדע'ס ותמיד הוא גם דיבר נגד הישיבה. אז איך מעזים לכתוב ככה דברים. כששלחתי את הבן שלי הלכתי לרבי גרשון לשאול אותו, היה קשה לי לשלוח אותו, כי הוא אמר שהוא נגד הישיבה כי זה ישיבה עם לומדע'ס, והוא היה בעיקרון בעד בקיאות.

הגר"ב ויסבקר: "מה השאלה השלישית"

הדובר: "אני בהלם כאילו. אני הייתי קרוע ובכ"ז שלחתי את הבן שלי ופתאום ככה הוא נכנס לכותרות, נכנס לתוך המודעת אבל. של הישיבה והייתי מאד מאד בהלם קצת".

הגר"ב ויסבקר: "אתה רוצה תשובה? בשביל מה טילפנת. בשביל לשאול או בשביל לשמוע תשובה?"
הדובר: "ברור שמעוניין לשמוע"

"אני לא ידעתי מדבר כזה שרבי גרשון אמר לא לבוא לישיבה. לא ידוע לי דבר כזה. ידוע לי שרבי צבי יהודה לקח שני חתנים מהישיבה, ולך הוא אמר לא לשלוח את הבן שלך לישיבה? אתה בטוח?

הדובר: "כן, בטוח. הוא אמר לא ללכת לשם כי זה נגד השיטה. היה מאד קשה לשמוע את זה. לא זוכר במדויק את המילים כי עבר הרבה זמן מאד".

הגר"ב ויסבקר: "אתה אומר לי דבר שאני אף פעם לא שמעתי. כשאנחנו פתחנו את הישיבה, ביקשנו ממנו להיות בעמותה כמו שביקשנו מהרב שך, וכמו שביקשנו גם מרבי אהרן לייב, ביקשנו גם מהרב שך וגם רבי אהרן לייב וגם רבי גרשון, ביקשנו מהם להיות חברים העמותה, היה חשוב לנו שראשי ישיבות חשובים יהיו חברים בעמותה. לא סתם ככה אלא חברים בעמותה. זה הייתה הכוונה במודעה.

הדובר אומר לגר"ב ויסבקר כי "עוד דבר שצרם לציבור שהיה כתוב על הרבנים הגדולים רק זצוק"ל ועל הרב אלישיב ורבי מיכל יהודה זצ"ל זה בטח טעות", והגר"ב משיב שזה אכן לא היה מכוון.
תבוא לבית דין של מעלה מה תגיד? למה אתה מתבדל?

הגר"ב מוכיח את הדובר מדוע הוא מכניס את ראשו בנושא ומדוע אינו מציית לדעת רוב גדולי ישראל. "מה תענה בבית דין של מעלה", מוכיח אותו הגר"ב.

"אני ניסיתי במשך השנתיים הראשונות לעשות שלום" מספר לו הגר"ב. אני הבאתי את ר' שמואל לקול תורה, אתה יודע?, למה משכו אות?, אני שומע את הסגנון של השאלות שלך ואני כבר מבין".?

הדובר: "הרב לא מבין את הבלבול בציבור החרדי?"

הגר"ב ויסבקר: "מה תענה בבית דין של מעלה. לי יש תשובה - רוב חכמי ישראל אמרו כך, אבל מה אתה תענה, נכנסת לכזו מחלוקת גדולה".

הדובר מוסיף ואומר לגר"ב: "פעם בצבא לא היו כל כך הרבה חרדים, פתאום יש הרבה שוליים, אין הדיין רואה אלא מה שעיניו רואות, ורואים את הדירדור. כל כך הרבה חרדים בצבא".

"אני אין לי כוח להכריע בדברים כל כך חשובים וגם לך אני מניח אין כוח להכריע, אני הלכתי עם רוב גדולי ישראל. אני אדם קטן ואני לא מכריע בדברים כאלה גדולים,

הגר"ב חושף בפני הדובר - שכאמור התחזה לאבי תלמידו - כי הוא הגיע עם ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש לבית מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ושאלו האם האם יוכלו ללכת לביתו של הגר"ש אוירבך ולהציג בפניו את הדברים, וכשקיבלו את רשותו של הגראי"ל עשו זאת והדבר לא הועיל.
רבי גרשון אדלשטיין רבי ברוך ויסבקר הפלג זעזוע הטרדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד