י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עולם הפשע זונח את הביטקוין לטובת מטבעות קריפטו עלומים יותר

הזינוק בשווי ובפופולריות של הביטקוין היפנה אליו את תשומת הלב של סוכנויות אכיפת החוק, מה שהפך את התשלום בעזרתו לפחות מושך בקרב הפושעים

  • כ"א טבת התשע"ח
מטבעות ביטקוין. צילום: pixabay
מטבעות ביטקוין. צילום: pixabay



הביטקוין נהפך ל"לוהט מדי" בעבור הפושעים, והם עוברים להשתמש במטבעות דיגיטליים עלומים יותר, כמו מונרו (monero), כך אמרו בכירים ברשויות אכיפת החוק האירופיות.

הזינוק של הביטקוין בשווי ובפופולריות היפנה אליו גם את תשומת הלב של סוכנויות אכיפת החוק, מה שהפך את התשלום בעזרתו לפחות מושך בעולם הפשע.

מנכ"ל יורופול, רוב וויינרייט, צייץ בשבוע שעבר כי "יחול שינוי הדרגתי ב-2018 לשימוש של גורמים בעולם הפשע במטבעות דיגיטליים שאינם ביטקוין". לדבריו, המעבר למטבעות אחרים, הופך את עבודת הרשויות "למאתגרת יותר".

מומחים טונים כי הביטקוין נהפך לנפוץ מדי ולכן מוסכן עבור פושעים. "הביטקוין נמצא באור הזרקורים כל העת והוא נהפך לבעל ערך עבור המשקיעים, אך בעבור המעריצים המוקדמים שלו – הפושעים – ההשפעה הפוכה. הם בתגובה מתחילים להתעניין יור במטבעות חלופיים שלא ניתן להתחקות אחריהם", אמר דניאל ביאנקי, עוזר לפרופסור למימון בבית הספר למינהל עסקים וורוויק.

מספר המקרים שבהם הפושעים זוהו בשל השימוש שלהם בביטקוין גדל, לפי היורופול. חברות כמו אליפטיק וצ'יינאנליסיס מתמחות במעקב אחרי עסקות ביטקוין, ומקשרות אותן לחברות או לאנשים בודדים - ומשתפות פעולה עם רשויות החוק.

את הביטקוין קשה לאתר, אך על עסקה מספקת לחוקרים מידע שיכול להבויל לכתובת ה-IP של המחשבים ששולחים ומקבלים את התשלום, את כמות הביטקוין שהועברה ואת חותמת הזמן, אמר דובר של יורופול.

"עם זאת, כשמדובר במטבעות אחרים, זה אינו המקרה", הוסיף הדובר. יורופול שמה דגש על כמה מטבעות דיגיטליים, שלדבריה הפופולריות שלהם גדלה בקרב פושעים: מונרו, אתריום, דאש וזי-קאש.

לפי נתוני יורופול, הביטקוין שלט על נתח של 90% משוק המטבעות הדיגיטליים עד 2016. כיום הוא חולש על נתח של 36% בלבד.

מונרו, שהושק ב-2014, מציע רמות גבוהות יותר של פרטיות. הטכנולוגיה שלו אנה מאפשרת לשייך את העסקות למשתמש מסוים או לכתובת IP. מונרו נסחר כעת במחיר של כ-400 דולר למטבע. השנה שעברה הוא היה שווה 16 דולר בלבד.
ביטקוין מטבעות דיגיטליים monero עולם הפשע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד