י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חצר תולדות אהרן פותחת חזית נגד חנות המחשבים: "מויסרים"

הנהלת חסידות תולדות אהרון, מאשימה את בעל חנות המחשבים במאה שערים, המשתייך לחסידות, שהוא שדיווח למשטרה אודות זהות המתנכלים לחנותו, וגרם למעצרם: "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו". המשטרה טוענת: "אין מתלונן בתיק"

המכתב של 'תולדות אהרן' על רקע ההפגנה מול חנות המחשבים
המכתב של 'תולדות אהרן' על רקע ההפגנה מול חנות המחשבים



המעצרים במאה שערים. הנהלת חסידות תולדות אהרון מכריזה מלחמה על בעלי חנות המחשבים שבלב העימות במאה שערים.

כזכור, לאחרונה התנכלו קיצונים לחנות המחשבים קומפיושר במאה שערים, לאחר שבעליה סירבו להשגחת ועד 'חותם' המפקח על חנויות המחשבים באזור מאה שערים. כמה מתנכלים נעצרו.

הנהלת חסידות תולדות אהרן פרסמה מחאה נגד בעלי החנות בטענה שהם שמסרו את שמות המתנכלים למשטרה.

תחת הכותרת "מחאה נמרצת" כותבים בהנהלת המוסדות: "חרדנו לשמוע כי קמו אינשי דלא מעלי לפרוץ גדרי הקדושה בכל מיני דרכים עקלקלות, והגיעו עד לדיוטא התחתונה למסור לערכאות את העומדים על  משמרת הקודש, ונתקיים בנו 'מהרסיך ומחריביך ממך יצאו'.

"אחרי אשר כידוע זה זמן רב שבס"ד, אחר רוב השתדלות ופעולות נמרצות של עסקנים החשובים, הוקם ב"ה  ארגון 'חותם' המפקח על 'חנויות המחשבים והאינטרנט', והציבו גדרים וסייגים בזה, עפ"י הכוונת והוראות הרבנים הגאונים שליט"א, ובזה הצילו ממש את קדושת העיר ואת עתיד דורותינו".

"וכידוע ארגון 'חותם' קיבל תמיכה מרבנים הגאונים מכל גווני הציבור החרדי, ומכל העומדים על המשמר כל קהילות הקודש, ועל כולם מרבותינו מרנן ורבנן הגאוה"צ הביד"ץ שליט"א אשר סמכו ידיהם עליהם,  וכפי שכבר פורסם מטעמם שכל 'חנות מחשבים' מחוייב להיות תחת פיקוח 'חותם'.

"וכל קהילות הקודש בכלל, וקהילתנו הק' בפרט, מכירים טובה ותומכים בידי הארגון הנ"ל, אשר פועלים לטובת הכלל כולו, ועוסקים ללא ליאות בפעולות גדולות ונצורות בענין זה. אך כמו בכל דבר שבקדושה, גם בזה לא חבק השטן את ידיו, ובמשך הזמן קמו בעלי אינטרסים פרטיים להגדלת הכנסותיהם וכדו', והפריעו במישרין ועקיפין את פעולות הארגון, בהפרת התקנות ובהתנכלויות  להעסקנים החשובים בכל מיני דרכים ותחבולות שונות, להכשיל ולהחליש את הצלחת הארגון.

"וב"ה שבמסירות נפשם של העסקנים החשובים אשר התגברו על כל הניסיונות, המה כרעו ונפלו ואנחנו  קמנו ונתעודד, והמשיכו העסקנים בפעולות הקודש. אך כעת כאשר הוסר הפיקוח של ארגון חותם מהחנות הידועה, הגדישו הללו  את הסאה, והאחרון הכביד שנתגלגלו הדברים עד כדי מסירה לרשויות, ובעטיים של המסירות נעצרו אמש כמה אברכים חשובים ובתוכם גם מטובי העסקנים העומדים על משמרת הקודש, ויושבים בכלא על לא עול בכפם. והרשעים רוצים להאריך מעצרם עד אחר שב"ק, היל"ת".

לסיום כותבים בחסידות "ואנו מוחים נמרצות נגד מעשיהם הנלוזים של פורצי הגדר, והננו להודיע בזה שבעזהשי"ת יטופל הענין בכל החומר שבדבר. והשי"ת יהא בעזרנו שיתקדש שם שמים על ידינו מעתה ועד עולם".

כפי שדווח ב'בחדרי', בית משפט השלום בירושלים האריך בשבוע את מעצרם של שלושה חשודים בסחיטה ובאיומים נגד בעלי חנויות 'אינטרנט קפה' בשכונות חרדיות.

הבוקר דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי חוקרי ימ"ר ירושלים הגיעו במהלך הלילה (שני) לבתיהם של שלושה חשודים בשכונות גאולה ומאה שערים, ועצרו אותם באמצעות צו בית משפט. בבתי החשודים אף נערכו חיפושים והוחרמו טלפונים. כך גם נערך חופש במשרדי 'טוהר המחנה' משם החרימו מחשבים ומסמכים. במהלך המעצרים, מקומיים התגודדו מסביב לשוטרים, שרפו פחים ודרדרו אותם לכביש על מנת לחסום את מעבר ניידות המשטרה. שניים מהם נעצרו.

על פי חשד המשטרה, במהלך החודש אחרון החשודים סחטו, איימו וגרמו נזקים כבדים לרכוש חנות אינטרנט, במסגרת השתייכותם לארגון 'טוהר המחנה' (מוכר יותר בשם 'משמרת הצניעות'), כמו כן שניים מהם התנגדו למעצר ושיבשו חקירה. "מדובר במספר אירועי תקיפה שונים של המשיבים המשתייכים לארגון "טוהר המחנה", אשר מנפיקים בין היתר הכשר לחנויות אינטרנט" אמר נציג המשטרה בדיון. "על פי החשד, איימו ותקפו חנות שבעליה העז להפסיק את שירותי ההכשר מטעמם, מטעם אותו ארגון".

במסגרת חקירה סמויה שנמשכה בימ"ר ירושלים, "נאספה תשתית ראייתית מבוססת נגד המשיבים בעבירות המיוחסות להם" ועל פיהם הוציא בית המשפט צווי מעצר נגד שלושת החשודים. המשטרה הגישה לבית המשפט דו"ח סודי בו פירטו את פעולות החקירה שבכוונתם עוד לבצע. מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי 'חותם' הסירו את הפיקוח על החנות "קומפיושר" ברחוב העמלים בבית ישראל, ובעקבות כך הסיקריקים הפגינו במקום מזה תקופה.


המעצרים הלילה בירושלים. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

אדם שהציג את עצמו בשם נועם, פנה לאחרונה לנציג ארגון 'חותם' והביע התעניינות לרכוש את החנות תוך קבלת הכשרות של 'חותם'. "אם אקבל פיקוח חותם - תדאגו שההפגנות ייפסקו?" שאל, ככל הנראה בנסיון להשיג תיעוד מרשיע. גם הפגישה אתמול (ראשון) בבוקר שנערכה בין נועם לבין הנציג מטעם חותם במשרדי טוהר המחנה, ככל הנראה תועדה. בארגון חושדים כי אותו נועם, הינו סוכן משטרתי, שכן במהלך הדיון בבית המשפט נציג ימ"ר התעקש שאין מתלונן בתיק החקירה.

אחד החשודים, תושב מאה שערים בן 52 ואב ל-13 ילדים, נעצר ונערך חיפוש בביתו. לטענת המשטרה, הוא ניסה להעלים את הטלפון וכרטיס הסים שהיו ברשותו, ובחקירה הכחיש את החשדות שהוטחו בו. במהלך הדיון, כך נודע ל'בחדרי', עצור בן 25 שנעצר במסגרת הפרשה ששתק בחקירתו, החל לשיר ולהפריע לניהול הדיון והשופטת הורתה להוציאו אל מחוץ לאולם בית המשפט. בחיפוש בביתו נערך חיפוש, נתפסו מכשירים ניידים. העצור השלישי, בן 29 תושב שכונת גאולה, השיב בחקירה לשאלות החוקרים ושיתף פעולה. יחד עם זאת, במשטרה טוענים כי "יש סתירות רבות בין מה שהוא טוען למה שמצוי בחומר ביהמ"ש ואפשר לראות". בחיפוש שנערך במשרדי ארגון 'טוהר המחנה', נתפסו מחשבים רבים ומסמכים שמצריכים בדיקה.





מחשבים קומפיושר תולדות אהרן מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד