ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טיבי לחרדים: לא נתנגד בהצבעה על מינויו של ליצמן

באופן חריג, חברי 'הרשימה המשותפת' ימנעו בהצבעה שתאציל סמכויות שר לסגן שר ושתסלול את חזרתו של ליצמן למשרד הבריאות • טיבי אמר לח"כים החרדים: "לא נתנגד למינוי ליצמן כי הוא היה שר בריאות מקצועי"

טיבי לחרדים: לא נתנגד בהצבעה על מינויו של ליצמן



לאחר שחוק המרכולים עבר בקריאה שניה ושלישית, מליאת הכנסת מצביעה כעת בקריאה ראשונה על הצעת החוק שתאציל סמכויות שר לסגן שר, וזאת במטרה לסלול את דרכו של ח"כ יעקב ליצמן חזרה אל משרד הבריאות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי באופן חריג, פנה הבוקר (שלישי) במליאה ח"כ אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת' לח"כים ליצמן ומשה גפני ואמר להם כי בניגוד לחוק המרכולים ולחוקים קואליציוניים אחרים שחברי סיעתו הצביעו נגד – כעת הם ימנעו מההצבעה. הסיבה: ליצמן היה שר בריאות טוב והתחשב גם בערבים.

טיבי אמר לגפני ולליצמן: "אנחנו מתנגדים תמיד לכל מינוי של שר או סגן שר בממשלה אבל בגלל שזה ליצמן המתמנה כסגן שר הבריאות אנחנו נמנע ולא נתנגד".

לדבריו, "לא נתנגד למינוי ליצמן כי הוא היה שר בריאות מקצועי והקשיב לצרכים שהצגנו בפניו. לצד תפקודו הטוב מאוד כשר בריאות".

כזכור, ליצמן התפטר מהממשלה בעקבות חילול השבת הפומבי שמבוצע בשנה האחרונה על ידי 'רכבת ישראל'. בעקבות כך, הממשלה יזמה הצעת חוק שתאציל סמכויות שר לסגן שר ובכך ליצמן יוכל לשוב למשרד הבריאות בתפקיד סגן שר, כשאין עליו כל אחריות מיניסטריאלית על חילול השבת.

ליצמן עצמו הבהיר כי הוא ישקול לשוב למשרד הבריאות רק לאחר שחוקי השבת - חוק המרכולים וחוק 'מסורת ישראל' יאושרו. כעת, לאחר שהם עברו בקריאה שניה ושלישית - הדרך חזרה נסללה.
יעקב ליצמן אחמד טיבי חוק המרכולים חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד