כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מוביל המאבק בראיון סוער ל'בחדרי' נגד הח"כים החרדים והליכוד: "השבת לא תמחל" • יגיש בג"צ

בעל המכולת שהוביל את המאבק נגד פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, זועם על אישור החוק ויורה לכל הכיוונים בראיון ל'בחדרי חרדים': "כל מי שירים יד נגד השבת או דיבר נגד השבת – השבת תפרע ממנו וגם אנחנו" וגם: "אני מתפקד לליכוד"

מוביל המאבק נגד פתיחת המרכולים בשבת, קובי ברמר
מוביל המאבק נגד פתיחת המרכולים בשבת, קובי ברמר



חוק המרכולים עבר אמנם סופית, אבל המאבק טרם הסתיים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קובי ברמר, בעל המכולת הנודע מרחוב שינקין בתל אביב, שהוביל את המאבק לסגירת המרכולים בשבת, מתכוון להגיש בימים הקרובים עתירה חדשה לבג"ץ באמצעות עו"ד דוד שוב נגד חוק המרכולים הנוכחי שמחריג את המרכולים בת"א, ועוד שורה ארוכה של עסקים.

ברמר זועם על כך שחברי הכנסת החרדים נתנו יד לחוק המרכולים הנוכחי, ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר כי "התביישתי לראות איך השבת נמכרה. זה התחיל בירושלים, שחברי מועצת מטעם ש"ס מכרו את השבת בעיר, ואיך ש"ס מכרה את ת"א ואת כל המדינה בעקבותיה, הם גרמו לשנאה והשנאה של הדת, במקום לקירוב והסברה".

הוא תוקף בחריפות את שר הפנים אריה דרעי, לדבריו, "דרעי מכר את השבת ויאכל את הבאושים וייזרק מהעיר. השבת לא תמחל לו, על הביזיון ועל מה שעשה, אנחנו רואים מה שקורה לראש הממשלה שהוא נחשב מנהיג מדינת ישראל, השבת לא תמחל לו על ההתפרסות לפני הפריץ, במקום לבוא ולומר 'אנחנו עם היהודי גאים בשבת – היא לא תהפוך ליום המסחר'. ראש הממשלה פשע וכל שרי הליכוד".

ברמר מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "אני מתפקד בליכוד – יחד עם כל ה-13,800 בעלי העסקים שלי, כל מי שירים יד נגד השבת או דיבר נגד השבת – השבת תפרע ממנו וגם אנחנו".

לסיום הוא תוקף את הח"כים החרדים שנתנו יד לחוק המרכולים שהחריג את ת"א ובתי עסק רבים: "לכל חברי הכנסת החרדים שמאוד פוחדים ומאוד לא מעיזים, הם התפטרו מהתפקיד אבל לא יצאו מהקואליציה, הם עשו חצי עבודה, בושה וחרפה, אין לי מילים אחרות, אני מתבייש בהם, הם לא עשו את העבודה וגרמו לשנאה. יותר טוב שהם לא היו עושים כלום ולא היו מפריעים לנו בעלי העסקים החילוניים לעשות את המלחמה שלנו. הם גרמו לנזק אדיר ליהדות, היא לא שייכת להם – היא שייכת גם לנו. היהדות יקרה לנו וגם השבת".

אבל לא רק ברמר, גם יו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה הבוקר כי בכוונתה להגיש עתירה לבג"ץ נגד החוק: "אני מגישה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד חוק המרכולים. החוק הזה פוגע בזכויות היסוד של כל אזרח במדינה נטו לשם השרידות הפוליטית של ממשלת נתניהו. אם הם חושבים שאנחנו נתן לזה לעבור בשקט, הם טועים", כתבה גלאון.

שר הפנים דרעי הגיב הבוקר ברדיו 'קול חי' ואמר כי "אני לא מעלה על דעתי שבג"ץ יפסול את חוק המרכולים. תיקנו מה שבג"ץ קבע. הרשויות המקומיות ייאלצו לאכוף את החוק".

לטענתו, "העברנו את החוק לא בשבילנו אלא רק למען הצביון היהודי של המדינה שילד יידע שהכל סגור בשבת כי זו שבת. נתניהו יודע שכל ההצבעה נועדה לדבר אחד: לשמירת הסטטוס קוו ולשמירת הסכמים קואליציוניים".
קובי ברמר אריה דרעי חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד