י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עדיף שיצפו במשחק? // פרבר מגיב לטור של ויסברג

אז מה קרה? הגיעו כ-50 בחורים לצפות? מה רצית ידידי משה, שהם ילכו לקיוסק הסמוך לישיבה וישבו שם כל הלילה? הרי אם הם לא היו הולכים לכנסת - הם היו יושבים מול הטלוויזיה // יענקי פרבר מגיב לטורו של משה ויסברג

כותב השורות
כותב השורות



אז בחורי ישיבה ישבו במליאה כל הלילה, וזה הרגיז כמה אנשים.

אתמול, ישבו עשרות בחורי ישיבה ביציע הקהל בכנסת וצפו בדרמה של ההצבעה על חוק המרכולים. הבחורים לא ישנו כל הלילה, מה שככל הנראה גרם להם לא להיות בסדר א' הבוקר בישיבה, ואולי גם לפספס שחרית במנין.

ידידי משה ויסברג, הכתב המוערך של חצרות הרבנים והאדמו"רים, כתב טור זועם נגד התופעה וכינה אותה "חילול השם". בטור הובאו הציטוטים הבאים:

"כל באי הבית, חברי וחברות הכנסת, עובדים ועוזרים פרלמנטריים, שחים באזני הח"כים החרדים על התופעה: וכי אין להם ישיבה? הם לא לומדים? מה הם יעשו מחר הם ישנים כל הבוקר? בשבילם אתם רוצים לחוקק חוק שיפטור מגיוס? כדי שיוכלו לשבת מאחורי הזכוכית ולהקשיב לנו?

"אפילו השרה שקד אמרה בנאומה: "אני רואה שיש קהל חרדי גדול ביציע בשעה 1:50 זה משמח. משמח שהדור החרדי הצעיר מעורב ומתעניין". חברי הכנסת החרדים קברו את ראשם בבושה. אחד מהם ניסה להצדיק את התופעה ואמר "אין להם טלוויזיה" חברו לסיעה צעק בזעם: "תשתוק כבר". אוי לאותה בושה", כתב ידידי.

וכאן הבן שואל, מי החליט שלבחור ישיבה אסור להגיע למליאה? לבחורים צעירים חרדים מותר להיות בכנסת בדיוק כמו שמותר לחכי"ם החרדים להיות, גם לחכי"ם החרדים אסור לשמוע ניבולי פה מצד האופוזיציה.

מי שמכיר קצת את הדור שלנו, יודע שמצב הנשירה עגום מאד. בכל שנה נושרים מאות בחורים מעולם הישיבות. אז יש לנו כמה בחורים שהלכו לכנסת, אז מה? לשחק כדורגל בגן סאקר - יותר טוב? לשבת בטדי ולצפות במשחק - יותר טוב?

הרי בחורים צעירים שלא מסוגלים לשבת בישיבה, מחפשים כל היום תעסוקה. אנחנו בדור עם הסתר פנים בכל הנוגע לנוער נושר, ולכן חשוב לשמור על כל בחור ישיבה שיישאר במסגרת ישיבתית, כי המסגרת הזו מגינה עליו מלצאת לעולם אחר.

ההצבעה אמש הייתה נוגעת לחרדים ובגינה תקפו באפוזיציה את החרדים. אז מה קרה? הגיעו כ-50 בחורים לצפות? מה רצית ידידי משה, שהם ילכו לקיוסק הסמוך לישיבה וישבו שם כל הלילה? הרי אם הם לא היו הולכים לכנסת - הם היו יושבים מול הטלוויזיה.

נכון. זה לא נראה טוב שהבחורים יושבים שם כל הלילה, אבל עדיף שישבו שם לילה אחד ויאגרו כוחות לחזור ללימוד, מאשר שיאסר עליהם להגיע לשם ואז הם יחפשו אלטרנטיבה אחרת.
משכן הכנסת המליאה בחורי ישיבה חוק המרכולים חילול השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד